مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تولید نفت غیراوپک خبر داد

مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تولید نفت غیراوپک خبر داد
مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا (ایی.آی.ای) در گزارش ماهانه چشم انداز انرژی کوتاه مدت خود پیش بینی کرد، رشد تولید نفت خام کشورهای غیر اوپک در سال 2016 کمتر خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی ایرنا، براساس این گزارش، بیشترین کاهش تولید نفت در سال آینده میلادی مربوط به آمریکا خواهد بود.
مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند، در سال 2016 تولید نفت و سوخت مایع کشورهای غیراوپک 104 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. این در حالی است که در سال 2015 تولید نفت این کشورها 941 هزار بشکه در روز افزایش یافته بود. 
کاتالیزور مهمی که می تواند در بلندمدت به تسریع روند کمک کند، کاهش قیمت های نفت خام است. 

** پیش بینی آژانس بین المللی انرژی 
آژانس بین المللی انرژی (آی.ایی.ای) نیز در گزارش ماه اوت خود پیش بینی کرده بود، تولید کشورهای غیراوپک در سال 2016 به میزان 200 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت، در حالی که در سال های 2014 و 2015 به ترتیب دو میلیون و 400 هزار بشکه و یک میلیون و یکصد هزار بشکه افزایش یافته بود.
آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی کرده تقاضای نفت در پنج سال آینده افزایش خواهد یافت. عامل افزایش تقاضا در سال های آینده، کاهش قیمت های نفت است که موجب افزایش تقاضای هند، کره جنوبی و به ویژه چین خواهد شد.
با وجود افزایش مصرف نفت آسیا در سال های 2015 و 2016، عرضه باز هم از تقاضا بیشتر خواهد بود. تولید رکوردوار نفت در عربستان سعودی، ایران، عراق و روسیه و همچنین گمانه زنی ها در مورد کاهش رشد اقتصادی چین موجب افزایش فاصله میان عرضه و تقاضا خواهد شد. 
کاهش فاجعه بار قیمت های نفت، تولید شرکت های نفتی آمریکا از جمله پایونیر ریسورسس، نابل انرژی و آنادارکو را تحت تاثیر قرار داده است. 
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۶۶۶