صدور ١٣٥ هزار تن محصول پتروشیمی شیراز در ٤ ماه گذشته

صدور ١٣٥ هزار تن محصول پتروشیمی شیراز در ٤ ماه گذشته
پتروشیمی شیراز در تیرماه امسال با حدود ١٠٩ درصد از ظرفیت اسمی خود توانست جایگاه چهارم در بین شرکتهای پتروشیمی به لحاظ عملکرد تولید را بدست آورد.

به گزارش شانا، ظرفیت اسمی سالانه پتروشیمی شیراز هم اکنون بیش از ١,٧ میلیون تن بوده که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال قرار است ١.٦٤ میلیون تن این ظرفیت عملیاتی شود.

شرکت پتروشیمی شیراز در چهار ماهه نخست امسال بیش از ٦٤٠ هزار تن محصول تولید کرده که از این میزان بیش از ١٣٥,٦ هزار تن آن صادر شده است، این پتروشیمی با این عملکرد توانسته است جایگاه چهارمین مجتمع پتروشیمی کشور را از لحاظ درصد ظرفیت تولید بدست آورد.

بر پایه این گزارش، پتروشیمی شیراز از سال ١٣٣٨ در منطقه جغرافیایی فارس، شیراز، کیلومتر ٥ جاده پل خان سد درودزن تأسیس و هم اکنون با بیش از پنجاه سال تجربه در تولید محصولات پتروشیمیایی و درک نیازهای آتی مشتریان ضمن تأکید بر توسعه و کیفیت محصولات نسبت به تأمین محصول و برآورده نمودن انتظارات و نیاز ذینفعان بخصوص مشتریان اقدام نموده است.

میزان تولیدات این شرکت با ایجاد واحدهای منطقه دو  در سال ١٣٦٣ به  بیش از ده برابر ظرفیت واحدهای منطقه یک رسید و پیش بینی می شود  با بهره برداری از  طرح  آمونیاک و اوره سوم حجم تولیدات شرکت به میزان بیش از یک میلیون تن اوره در سال افزایش یابد.

این شرکت با درک نیازهای آتی و بمنظور تأمین نیاز مشتریان داخلی و خارجی اجرای طرح اوره و آمونیاک چهارم، طرح جایگزین واحدهای منطقه یک را در دستور کار قرار داده است و در این راستا ضمن پیگیری جهت دریافت موافقت اصولی  از سازمان های ذیربط با دوراندیشی و در راستای استراتژی " استفاده بهینه از دارائیها "  نسبت به اجرای مشترک خطوط گاز، آب و برخی از واحدهای پشتیبانی اقدام نموده است.

هم اکنون در پتروشیمی شیراز محصولاتی مانند اوره، آمونیاک، کربنات سدیم و بی کربنات، اسید نیتریک، آرگون، نیترات آمونیوم کشاورزی و متانول تولید می شود.

پتروشیمی شیراز  در دی ماه سال ١٣٨٩ به شرکت سهامی عام تبدیل و سهام آن ١٠٠ درصد به بخش خصوصی واگذار شد.

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۶۲۳