میانگین نفت خام برنت امسال به ٥٤ دلار می رسد

میانگین نفت خام برنت امسال به ٥٤ دلار می رسد
بانک آمریکایی سیتی گروپ پیش بینی خود درباره قیمتهای ٢ شاخص نفت خام برنت و دابلیو تی آی آمریکا را کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک سیتی گروپ در پی کاهش قیمتهای جهانی نفت خام  و مازاد عرضه در بازار، پیش بینی خود از قیمت ٢ شاخص نفت خام برنت و دابلیو تی آی آمریکا را در سالهای ٢٠١٥ و ٢٠١٦ افزایش داد.
 
این در حالی است که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان تولید خود را در سطوح بالا حفظ کرده اند و بازارهای جهانی نفت خام هم اکنون با مازاد عرضه روبروست.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی اعلام کردند که ذخیره سازیهای نفت خام بیش از حد افزایش یافته و این افزایش در حالی رخ داده است که در فصل تعمیرات پالایشگاه ها قرار داریم و آنها نمی توانند در ظرفیت کامل خوراک دریافت کنند، همچنین ایران و عراق که قرار است به بازار برگردند بر وخامت مازاد عرضه خواهند افزود. 

بر طبق این پیش بینی، سیتی گروپ قیمت هر بشکه نفت خام شاخص برنت دریای شمال را برای سال ٢٠١٥، ٥٤ دلار برای هر بشکه و برای سال ٢٠١٦، ٥٣ دلار برای پیش بینی کرده است، در حالی که قیمت این کالای راهبردی در برآورد پیشین این بانک برای سال ٢٠١٥، ٥٨ و برای سال ٢٠١٦،  ٦٣ دلار پیش بینی کرده بود.

این بانک آمریکایی همچنین در تازه ترین ارزیابی خود قیمت نفت خام دابلیو تی آی آمریکا را برایهر ٢ سال ٢٠١٥ و ٢٠١٦، ٤٨ دلار برای هر بشکه در نظر گرفت، در حلی که در برآورد پیشین برای سالهای ٢٠١٥ و ٢٠١٦ به ترتیب ٥٣ و ٥٦ دلار پیش بینی شده بود.

این بانک اعلام کرده است که قرار نیست بازارهای جهانی نفت خام در ماههای آینده با پیشرفت ناگهانی خاصی روبرو شود.

به گفته تحلیلگران سیتی گروپ، مسائل ژئوپولیتیک قیمتها را پایین نگه داشته است، برای مثال عربستان تولید خود را برای حفظ سهم بازار در بالاترین سطح حفظ کرده  و وضع صادرات ایران و عراق نیز رو به بهبود است.

به نظر نمی رسد که حتی افزایش تقاضا، عرضه کم ثبات و کاهش تولید نیز بتواند تغییر چندانی در قیمت نفت در بازارهای جهانی ایجاد کند.

قیمت نفت خام شاخص برنت در ماه گذشته میلادی با ١٩ درصد و قیمت نفت خام دابیلو تی آی آمریکا با WTI درصد افت روبرو بوده است. 

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۶۲۲