دومین همایش بین المللی فرصتهای فناورانه در صنعت نفت و گاز برگزار می شود

دومین همایش بین المللی فرصتهای فناورانه در صنعت نفت و گاز برگزار می شود
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به جایگاه و اهمیت ازدیاد برداشت در برنامه‌های وزارت نفت گفت: واگذاری مدیریت یکپارچه مخازن به مراکز تحقیقاتی- پژوهشی و دانشگاههای کشور سبب شد تا این موضوع به عنوان محور دومین همایش بین‌المللی فرصتهای فناورانه نفت و گاز ایران تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، حمیدرضا کاتوزیان با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصتهای فناورانه در صنعت نفت و گاز در هشتم مهرماه امسال در تبیین اهداف و ضرورتهای برگزاری این همایش اظهار کرد: ابلاغیه اقتصاد مقاومتی بر حفظ و توسعه ظرفیتهای تولید نفت و گاز بویژه در میدانهای مشترک و همچنین افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز تاکید دارد که این مهم در تعیین اهداف همایش به عنوان سند بالادست به طور کامل مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به این که سیاستها و اولویتهای اصلی وزارت نفت هم بر این اساس تدوین شده و در حال پیگیری است، گفت: ارائه راه‌حل فناورانه به مشکلات صنعت نفت و گاز با استفاده از تمام ظرفیتهای تحقیقاتی و پژوهشی کشور و مشارکت با طرفهای خارجی با تمرکز بر تقویت فناوری ملی، مورد تاکید وزیر نفت است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: آغاز دوره پساتحریم و تمایل شرکتهای مطرح بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی معتبر جهان برای مشارکت در مباحث فناورانه، حاکی از میزبانی پژوهشگاه برای یک رویداد مهم بین‌المللی همسو با اهداف ملی در حوزه انرژی است.

وی استفاده حداکثری از ظرفیتهای داخلی در حوزه فناوری را از ضرورتهای برگزاری این همایش دانست و افزود: با توجه به راهبرد‌های وزارت نفت و تقویت فناوری ملی با مشارکت شرکتهای مطرح بین‌المللی تصمیم به برگزاری چنین همایشی گرفته شد و امیدواریم با تمرکز بر روی توانمندیهای پژوهشگاه به عنوان قطب پژوهشی صنعت نفت در دو بخش فناوریهای قابل عرضه به متقاضیان و ایجاد زمینه‌های مشترک همکاری فناورانه با شرکتهای داخلی و خارجی بتوانیم توسعه فناوری و تکمیل زنجیره ارزش افزوده را به طور کامل عملی کنیم.

کاتوزیان با بیان این‌که ارائه توانمندیهای پژوهشگاه در خلق و توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز از برنامه‌های این همایش است، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این همایش بین‌المللی می‌توان به ارائه نیازهای فناورانه صنعت نفت و گاز با تمرکز بر ازدیاد برداشت به ویژه در میدانهای مشترک و همچنین تشریح زمینه‌های همکاری با شرکتهای درجه اول بین‌المللی اشاره کرد.

وی با تاکید بر این‌که این همایش با مشارکت شرکتهای ملی نفت ایران،‌ فلات قاره، اروندان، نفت مرکزی، مناطق نفتخیز جنوب و پژوهشکده ازدیاد برداشت به منظور آشنایی دیگر شرکتها با پیشرفتهای فناورانه کشورمان و ادامه رایزنی‌ها برگزار می‌شود، گفت: پیشنهاد شده در افتتاحیه این همایش مقامات ارشد وزارت نفت به تشریح دورنمای صنعت نفت کشور، قراردادهای جدید نفتی و به ضمیمه فناوری آن بپردازند.

کاتوزیان با بیان این‌که مخاطبان این همایش مدیران نفتی کشور،‌ مدیران حوزه فناوری صنعت نفت و گاز و دانشگاهیان هستند، گفت: شرکتهای مطرح و درجه اول دنیا تواناییها و خدمات قابل ارائه خود را برای انتقال فناوری در قالب پنلهای تخصصی در این همایش ارائه خواهند کرد.

به گفته وی،‌ مهمانان خارجی و مسئولان دفاتر سازمانهای بین‏ المللی مستقر در ایران و در بعد داخلی مسئولان تحقیق و توسعه شرکتهای وابسته به وزارت نفت، شرکتهای خصوصی فعال در زمینه نفت، دانشگاهها، شرکتهای سرمایه گذاری و بخشهای خصوصی و تمامی دست اندرکاران تولید ارزش در این صنعت از دعوت شدگان به این همایش هستند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: امیدواریم با بهبود ایجاد شده در فضای همکاریهای بین‏ المللی در این گونه همایشها بتوانیم شرکای بالقوه و زمینه‏ های مشترک همکاری را شناسایی کرده و مذاکرات در حین همایش با جدیت بیشتری دنبال شود.

گفتنی است، دومین همایش بین ‏المللی فرصتهای فناورانه در صنعت نفت و گاز هشتم مهر ماه امسال با محوریت فناوریهای ازدیاد برداشت و تجهیزات مرتبط با همکاری وزارت نفت، وزارت امور خارجه، پژوهشگاه صنعت نفت و مشارکت شرکتهای مطرح‌ بین‌المللی، موسسات و دانشگاههای معتبر خارجی، نمایندگان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های خارجی، موسسات بین‌المللی مقیم تهران و شرکتهای سرمایه‌گذاری در مرکز همایشهای بین‏ المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

شایان ذکر است، نخستین همایش فرصتهای فناورانه اردیبهشت سال گذشته با معرفی ٤٠ طرح فناورانه با حضور نمایندگان ٣٠ کشور در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۷
تعداد بازدید : ۵۹۶