فرار مالیاتی در بورس کالا ممکن نیست

فرار مالیاتی در بورس کالا ممکن نیست
مدیرعامل یک کارگزاری با اشاره به این که یکی از رسالت های اصلی بورس کالا، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار مالیاتی است گفت: امکان نپرداختن مالیات برای هیچ شرکتی در بورس کالا وجود ندارد.
محمودرضا الهی فرد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این مطلب گفت: بورس کالا به عنوانی یکی از شفاف ترین نهادهای اقتصادی، این امکان را فراهم می کند تا فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری از طریق مکانیسمی شفاف و قابل رصد صورت گیرد به طوری که تک تک فرآیندها در این بازار قابل پیگیری و براساس قانون انجام شود.
مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا با تاکید بر اینکه فرار مالیاتی از طریق بورس کالای ایران امری غیرممکن است تصریح کرد: یکی از رسالت های اصلی بورس کالای ایران، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار مالیاتی است و از آنجا که تمامی فرآیندها و دادوستدها در بورس کالا روشن و قابل رصد است در نتیجه امکان پیگیری مالیاتی فعالان اقتصادی در بورس کالا از سوی دولت به مراتب راحت تر از هر بازاری است.
وی با بیان اینکه عملکرد شفاف و قانونمند بورس کالا در سال های گذشته باعث شده تا این نهاد به سمت جایگاه واقعی خود در اقتصاد ملی حرکت کند افزود: بورس کالا خود بسترساز معاملات شفاف است، بنابراین امکان نپرداختن مالیات برای هیچ شرکتی در بورس کالا وجود ندارد به طوری که نبود شفافیت در بازار های مختلف و حتی برخی نهادها را می توان از طریق مکانیسم شفاف بورس کالا برطرف کرد.
الهی فرد ادامه داد: به همین منظور دولت می تواند شرایطی به وجود آورد تا فعالان اقتصادی در بخش های مختلف براساس چگونگی پرداخت مالیات، رتبه بندی شوند و براساس رتبه تسهیلاتی دریافت کنند تا انگیزه آنها برای ادامه فعالیت افزایش یابد.
وی تاکید کرد: بورس کالا در این زمینه می تواند کمک شایانی به سازمان امور مالیاتی کند.
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۷۰۷