درخواست بخش خصوصی برای مشارکت در فروش نفت خام/رایزنی برای گشودن بازارهای جدید در اروپا، آسیا و آفریقا

درخواست بخش خصوصی برای مشارکت در فروش نفت خام/رایزنی برای گشودن بازارهای جدید در اروپا، آسیا و آفریقا
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی گفت: برای بازاریابی و گشودن بازارهای جدید در حال رایزنی در اروپا، آسیا، آفریقا و کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع ( CIS) هستیم.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، فرزان گلچین روز یکشنبه در نشست خبری، در خصوص برنامه های در دست اجرا در دوران پساتحریم، اظهار داشت: با رفع موانع تحریم رقبایی از خارج به کشورمان خواهند آمد و براین اساس باید به افزایش کیفیت توجهی ویژه کرد.
وی با خاطرنشان کردن اهمیت افزایش کیفیت برای رقابت با خارجی ها، اضافه کرد: برای رقابت با شرکت های خارجی باید فرایند تولید را اصلاح کرد که برای تحقق دستیابی به فناوری ها و ماشین آلات نوین ضروری است. 
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی با بیان اینکه در دوران جدید از تولید سنتی باید فاصله گرفت، افزود: نامها و برندها نباید دیگر برای ما اهمیت نداشته باشد و در واقع، ورود سرمایه گذاران خارجی و فناوریهای جدید باید دنبال شود.
گلچین در خصوص مشارکت بخش خصوصی در فروش نفت خام، گفت: از جلمه طرح های اتحادیه، مشارکت در فروش نفت خام است که به نتیجه مطلوبی نرسیدیم، اما سعی داریم که آن را برای دوره جدید محقق کنیم.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی، اضافه کرد: تلاش می کنیم که با ارایه روش های جدید، اعتماد مجموعه شرکت ملی نفت را به خود جلب کرده و وارد این حوزه شویم.
گلچین با اشاره به همکاری سندیکاها و اتحادیه ها در همکاری در جهت تحق منافع ملی، اظهار داشت: در دوره پساتحریم نیز منافع ملی برمنافع صنفی ارجحیت خواهد داشت و بخش خصوصی بر اساس منافع ملی پیش خواهد رفت.
وی با بیان آنکه باید از دستپاچگی و شتابزدگی پرهیز کرد، گفت: باید با تدوین برنامه و ترسیم نقشه راه حرکت کرد زیرا ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران اجتناب ناپذیر است و دولت در این زمینه بخش خصوصی را نباید فراموش کند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی با تاکید بر لزوم رفع موانع فعالیت بخش خصوصی، ادامه داد: تعیین تکلیف نرخ ارز، دستورالعمل مالیات بر صادرات، تقویت صندوق ضمانت صادرات، افزایش بیمه های صادراتی، پیگیری الحاق به سازمان تجارت جهانی و انضباط مالی از جمله اقداماتی است که توسط دولت باید پیگیری شود.
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲
تعداد بازدید : ۶۶۸