تقاضای بخش خصوصی برای مشارکت در فروش نفت خام/ بازارهای جدید نفت در اروپا، آسیا و آفریقا در تیررس ایرانی ها

تقاضای بخش خصوصی برای مشارکت در فروش نفت خام/ بازارهای جدید نفت در اروپا، آسیا و آفریقا در تیررس ایرانی ها
پایگاه خبری تحلیلی اخبار نفت: رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی گفت: برای بازاریابی و گشودن بازارهای جدید در حال رایزنی در اروپا،آسیا، آفریقا و کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع ( CIS) هستیم.

دکتر فرزان گلچین از بررسی راهکار فروش نفت توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: با رفع تحریم ها درهای کشور باز شده و رقبایی از خارج به عنوان مهمان وارد کشور می شوند، بنابراین در بخش تولید داخل قطعا باید در زمینه کیفیت اصلاحاتی داشته باشیم وگرنه بخش خصوصی از چرخه حذف می شوند.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران چهره شرکت های بخش خصوصی در پساتحریم را متفاوت دانست و گفت: ما ضمن پیگیری مطالبات باتوجه به شرایط جدیدی که پس از هفت یا هشت سال تحریم سخت ایجاد می شود، درها باز شده و رقبایی از خارج به عنوان مهمان وارد کشور می شوند بنابراین در بخش تولید داخل قطعا باید در زمینه کیفیت اصلاحاتی داشته باشیم.

وی افزود: باوجود اینکه در دوران تحریم زحمات های زیادی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی انجام گرفته است اما اگر امکان تغییرات طراحی در جهت افزایش کیفیت وجود دارد باید انجام شود وگرنه بخش خصوصی از چرخه حذف می شوند و از طرفی تاجایی که بشود باید به اعضا تعلیمات دهیم تا با استانداردها تطابق پیدا کنند.

وی با خاطرنشان کردن اهمیت افزایش کیفیت برای رقابت با خارجی ها، اضافه کرد: برای رقابت با شرکت های خارجی باید فرایند تولید را اصلاح کرد که برای تحقق دستیابی به فناوری ها و ماشین آلات نوین ضروری است.

وی ادامه داد: در دوران جدید از تولید سنتی باید فاصله گرفت و نامها و برندها نباید دیگر برای ما اهمیت نداشته باشد و در واقع، ورود سرمایه گذاران خارجی و فناوریهای جدید باید دنبال شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به حضور پربارتر در همایش ها، سمینارها و کنگره های بین المللی در پساتحریم اظهار کرد: نخستین سمیناری که اتحادیه در جهت برگزاری آن مشارکت می کند، در خصوص اقتصاد مقاومتی است که آن تطبیقی است از تلاش خارجی و داخلی که باید با نگاه درون در جهت افزایش کیفیت و نگاه خارجی با مفهموم پرهیز از شتابزدگی در انتخاب بهترین ها به آن پرداخته شود.

گلچین با اشاره به کاهش تحریم ها به مرور زمان گفت: تحریم ها روز به روز و هفته به هفته کم می شود اما بناید تصور کنیم که اگر امروز تحریمی لغو شد از فردا می توانیم آنرا لمس کنیم چون هرکدام که مرحله اجرا گذاشته می شود دو تا سه ماه چشیدن طعم آن زمان می برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اخبار نفت وی نقل و انتقال پول را در بخش بین الملل بهتر از گذشته توصیف کرد و اظهار کرد: البته در بخشی از کشورهای همسایه جنوبی ما تحریم های جدیدی وضع شده است چرا که این دوستان نمی خواهند توافقات در مسیر سالمی حرکت کند.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در مورد فروش نفت خام توسط بخش خصوصی گفت: همکاران گذشته ما در شکل های مختلف این موضوع را از حاکمیت طلب کردند که ضمن احترام به تصمیمات گذشتگان از نظر ما این موضوع زیاد نتوانسته است که عملیاتی شود هرچند که کنرسیومی از درون اتحادیه پیرامون فروش نفت بیرون آمده است که ساختار خوبی دارد اما این که چطور پیش رود بحث زیاد است که ما خودمان آنرا دقیق نمی دانیم.

وی ادامه داد: بنابراین گرفتن امتیاز و تخفیف در این حوزه باید بر اساس منافع ملی باشد و با همفکری داخلی به روشی مطلوبی باید برسیم که در اینصورت در مراحل بعدی آنرا اعلام می کنیم.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی با تاکید بر لزوم رفع موانع فعالیت بخش خصوصی، ادامه داد: تعیین تکلیف نرخ ارز، دستورالعمل مالیات بر صادرات، تقویت صندوق ضمانت صادرات، افزایش بیمه های صادراتی، پیگیری الحاق به سازمان تجارت جهانی و انضباط مالی از جمله اقداماتی است که توسط دولت باید پیگیری شود.

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۷۵۵