اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی بدنبال ورود به بازارهای جهانی

اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی بدنبال ورود به بازارهای جهانی
اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی با کشورهای اروپایی، ژاپن و حوزه سی آی اس برای بازگشت به این بازارها در حال رایزنی است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی در نشست خبری دیروز ( یکشنبه ٢٥ مردادماه) با اشاره به بازارهای جدید پیش روی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال رایزنی برای بازگشت به بازارهای اروپایی، ژاپن، آفریقا و حوزه CIS هستیم.
ضرورت توجه به بهبود کیفی تولید محصول و ماشین آلات
فرزان گلچین تصریح کرد: با رفع موانع تحریم رقبایی از خارج به کشورمان خواهند آمد، از این رو کیفیت درتولید محصول و ماشیین آلات، از جمله نکته های مهم و ضروری است که رقبای ایرانی باید به آن توجه ویژه داشته باشند در غیر این صورت از گردونه رقابت حذف خواهند شد.
وی اظهار کرد: تنها راه رقابت با رقبای خارجی در بازار جهانی اصلاح فرایند تولید است که این مهم نیز تنها با ورود تجهیزات با فناوری بالا ایجاد خواهد شد.
گلچین گفت: مهمترین نکته ای که اعضای اتحادیه باید به آن توجه کنند این است که از تولید سنتی فاصله بگیرند و با ورود تجهیزات و تکنولوژیهای جدید خود را آماده ورود به بازار جهانی کنند.
به گفته وی، ورود سرمایه‌گذاران خارجی و فناوریهای جدید مهمترین مواردی هستند که باید پیگیر آن باشیم به طوری که دیگر، نامها و برندها برایمان اهمیت نداشته باشد.
انطباق منافع ملی با منافع صنفی
وی با تاکید براین که سندیکاها و اتحادیه ها دارای رسالتی در جهت منافع خود هستند و این اتحادیه نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اظهار کرد: در شرایط کنونی و پساتحریم، مشارکت در مسائل ملی مهم است و منافع صنفی می بایست منطبق با منافع ملی باشد.
گلچین اظهار کرد: با تغییر رویکردی که اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ایران درشرایط پسا تحریم بر مسیر آن پیش خواهد رفت، منافع ملی برمنافع صنفی ارجحیت خواهد داشت.
وی افزود: پساتحریم، افقهای جدیدی را خواهد گشود و وظایف اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی را دو چندان خواهد کرد؛ از این رو می طلبد در شرایط جدید به بخش خصوصی نیز توجه بیشتری شود.
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳
تعداد بازدید : ۵۷۲