سیاستهای متناسب با شرایط پساتحریم برای جهش در صادرات کالا تایید شد

سیاستهای متناسب با شرایط پساتحریم برای جهش در صادرات کالا تایید شد
رئیس جمهوری در نشست ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، سیاستهای متناسب با شرایط پساتحریم را برای جهش در صادرات کالا و خدمات تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، امروز (دوشنبه ٢٦ مرداد ماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری تشکیل شد.

در این جلسه، گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت و روند صادرات غیر نفتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و سیاستهای متناسب با شرایط پساتحریم برای جهش در صادرات کالا و خدمات به تایید رئیس جمهوری رسید.

بر این اساس، صدور ضمانتنامه های بانکی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی تسهیل خواهد شد و اعتبارات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای حضور در بازارهای هدف تخصیص خواهد یافت.

همچنین در این جلسه مقرر شد مجوزها و ممنوعیتهای موردی برای صادرات حذف شود و سازمان امور مالیاتی، تسهیلات لازم را در مورد استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر کنندگان کالا و استفاده از کالاهای سرمایه‌ای تولید داخل در مناطق آزاد تجاری، فراهم کند.

رئیس جمهوری در این جلسه بر ضرورت حمایت همه جانبه از تولیدات صادرات گرا تاکید کرد و از همه دستگاههای ذیربط خواست که با استفاده از فرصت حاصل از رفع تحریمها و دسترسی به بازارهای جهانی، برای افزایش بهره‌وری و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار برای جوانان برنامه‌ریزی کنند.

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۳
تعداد بازدید : ۶۲۸