بهره برداری از پتروشیمی کردستان در نیمه اول سال 95

بهره برداری از پتروشیمی کردستان در نیمه اول سال 95
پتروشیمی کردستان به عنوان یکی از طرح های پتروشیمی غرب کشور سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

مدیـرطرح های شرکت ملی صنایع پتـروشیمی درگفتگو بـا خبرنـگار نیپنا اظهـارکـرد: طرح تولید پلی اتیلن پتروشیمی کردستان که جزو طرح های اولویت نخست صنعت پتروشیمی به شمار می رود آخرین مراحل ساخت ، نصب و اجرا را طی می نماید.

مرضیه شاهدائی افزود: این طرح ٣٠٠ هزار تن در سال پلی اتیلن  سبک، با برنامه ریزی های بازنگری شده در صورت تامین خوراک و تکمیل اجرای خط غرب در نیمه نخست سال 1395 به بهره برداری خواهد رسید.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این طرح حدود 91 درصد پیشرفت  دارد و ماشین آلات و تجهیزات خریداری شده از سطح کیفی مطلوبی برخوردار می باشد.

ساخت پتروشیمی کردستان تحولی بزرگ دراین استان ایجاد خـواهد کـرد و واحـدهـای پایین دستی می توانند به منظور تکمیل زنجیره ارزش افزوده از پلی اتیلن تولیدی این مجتمع بهره مند شوند .

به گزارش نیپنا، پتروشیمی کردستان در زمینی مساحت ١29 هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ٢53 میلیون یورو و 2829 میلیارد ریال در حال احداث می باشد.

بکارگیری تجهیزات و کالاهای با کیفیت اروپایی در مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ویژگیهای بارز در این طرح به شمار می آید، زیرا در این طرح مدیریت منابع مالی در شرایط تحریم برای خرید کالا و تجهیزات به خوبی رعایت شده است،همچنین بیش از٥٠ درصد تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این شرکت ساخت داخل می باشد.

خوراک پتروشیمی کردستان از خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد وباید یاد آوری کرد که تامین خوراک پتروشیمی های ایلام، لرستان، مهاباد و کردستان، از اولویتهای شتاب بخشی به اجرای خط لوله اتیلن غرب به شمار می رود و تکمیل اجرای خط لوله مذکورمی تواند سهم بزرگی در توسعه صنعتی غرب کشور و نیز اشتغالزایی در این منطقه داشته باشد.

به امید خداوند در نیمه دوم سال جاری با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، اتان مورد نیاز پتروشیمی کاویان جهت تولید اتیلن و تزریق آن به خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد.

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۵۵
تعداد بازدید : ۶۵۵