اسماعیلی: گسترش روابط ایران و روسیه به نفع هر دو ملت است

اسماعیلی: گسترش روابط ایران و روسیه به نفع هر دو ملت است
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر روابط ایران و روسیه در امنیت و ثبات منطقه گفت که گسترش روابط این دو کشور به نفع هر دو ملت خواهد بود.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو، اظهار کرد: با توجه به این‌که هم ایران و روسیه دو کشور مهم در منطقه هستند تصمیمات این دو کشور هم در ارتباط با امنیت و ثبات منطقه موثر خواهد بود. در گفت‌وگوها و مذاکرات هسته‌ای نیز روسیه موضع معقول و منطقی‌تری نسبت به سایر کشورها داشته و روابط ایران و روسیه می‌تواند در سطح منطقه نیز موثر باشد.

وی با اشاره به تلاش غربی‌ها برای از بین بردن دولت سوریه، خاطرنشان کرد: هماهنگی ایران و روسیه در حمایت از مقاومت و مردم سوریه باعث شده تلاش غرب و آمریکا ناکام بماند. ایران و روسیه همچنین لازم است در سایر مسائل منطقه از جمله مسأله یمن همکاری بیشتری داشته باشند و حمایت بیشتری از مردم یمن کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس روابط ایران و روسیه را در ثبات منطقه موثر توصیف کرد و افزود: اگر ما روابط بهتری با روسیه داشته باشیم شاهد نثقش موثر دو کشور در ایجاد ثبات در منطقه و در سطح بین‌الملل خواهیم بود.

اسماعیلی با اشاره به تحریم‌های غرب و آمریکا علیه ایران و روسیه، خاطرنشان کرد: دو کشور توانمندی‌های زیادی دارند. ایران سال‌هاست از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تحریم بوده اما توانسته روی پای خود بایستد. روسیه هم اخیراً شامل این تحریم‌ها شده و به نظر می‌رسد ایران و روسیه می‌توانند نیازهای یکدیگر را در این زمینه برطرف کنند و بنابراین هر قدر روابط دو کشور بیشتر باشد به نفع دو ملت خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که دولت روسیه در زمینه تحویل موشک‌های اس -300 کوتاهی کرده، گفت: نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقاتی بین دو کشور رخ دهد. تحویل موشک‌ها هم جزو قرارداد دو کشور بوده و روسیه اکنون می‌تواند با تحویل فوری آن به ایران خطایی که در گذشته انجام داده را جبران کند.

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۶۷۹