ایران غرب را تحریم کرده است/نفتکش یونانی خالی برگشت

ایران غرب را تحریم کرده است/نفتکش یونانی خالی برگشت
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اعلام اینکه نفتکش ناقل نفت ایران به یونان خالی از بنادر کشور بازگشته است، گفت: ایران اسلامی، غرب را تحریم کرده است.
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فاطمه رهبر شب گذشته در مسجد جامع شهر بومهن در جمع مردم بخش مرکزی تهران اظهار کرد: جهان استکبار در جریان تشدید موج تحریم همراه با تهدید خود علیه ایران اسلامی به جهت اتخاذ مواضع به حق و اصولی از سوی نظام، بانک مرکزی و نفت را هدف قرار داده است.

 

وی ادامه داد: اما غرب برای اعمال تحریم‏های جدید خود، از آغاز آن پس از بازه زمانی شش ماهه در رسانه‏های وابسته خبر داد.

 

رهبر در ادامه به تشریح چرایی اجرای این طرح سلطه‏گرانه با تاخیری شش ماهه پرداخت و افزود: اما پرسش اینجاست که چرا سلطه‏گران به این طرح خود پس از مدت زمانی شش ماهه جامه عمل می‏پوشانند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل این تاخیر را می‏توان برودت دمای زمستانی حاکم بر اروپا و اغلب نقاط دنیا قلمداد کرد تا بحرانی علاوه بر شرایط ناگوار اقتصادی کنونی، گریبان‏گیر دولت‏مردان این ملل نشود.

 

وی اضافه کرد: دلیل دوم را می‏توان برقراری تطابق بین نفت جایگزین ایران با سامانه‏های پالایشگاه تفسیر کرد؛ چرا که به اذعان مسئولان بلندپایه اروپایی پالایشگاه‏های این کشورها با نفت ایران همسان‏سازی شده است.

 

رهبر، انتخابات ایران را اصلی‏ترین دلیل تاخیر در تحریم‏های نفتی اروپا علیه ایران خواند و افزود: اما مهم‏ترین دلیل تاخیر شش ماهه در تحریم نفت ایران موضوع انتخابات و ارزیابی شالکه مجلس نهم است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپا و غرب انتخابات ایران را زیر ذره‏بین گرفته‏اند تا علاوه بر ارزیابی میزان مشارکت مردم، از شاکله مجلس نهم در پی اتمام دوره هشتم مجلس باخبر شود.

 

رهبر با تکیه بر بیانات مقام عظمای ولایت، ایران را در شرایط بدر و خیبر خواند و افزود: امروز ایران اسلامی شریان انتقال نفت را خود به روی انگلیس و فرانسه مسدود کرده است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز نفتکش ناقل نفت ایران به یونان خالی از بنادر کشور بازگشته است و همه این موارد مصداقی از اقتدار ایران اسلامی آن سخن مقام عظمای ولایت است که فرمود ما در شرایط بدر و خیبر قرار داریم.

 

وی اضافه کرد: به یاری باری تعالی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش شبانه‏روزی فرزندان این مرز بوم افق پیش روی ایران اسلامی روشن و تابناک است.

 

رهبر افزود: البته مشکلاتی نیز وجود دارد، اما این مباحث در درون هر خانواده‏ای وجود دارد که باید برای رفع آنها کوشش و هم‏اندیشی را پیشه راه قرار داد.

۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۶:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۰۳۵