قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۲۹ سنت کاهش یافت و به ۴۸ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تجار خود را برای کاهش مصرف پالایشگاهی پس از پایان فصل تابستان در آمریکا آماده کرده اند، قیمت نفت به پایین ترین رقم در بیش از 6 سال گذشته رسید. تضعیف اقتصادهای آسیایی و تولید بالای نفت جهان نیز نگرانی ها از فزونی عرضه را افزایش داده است.
در حالی که آمارها نشان می دهد محتکران سرمایه گذاری عظیمی روی کاهش بیشتر قیمت نفت کرده اند، اکنون قیمت هر دو شاخص نفتی تقریبا یک سوم پایین تر از آخرین رقم اوج خود در ماه می هستند.
ای ان زد بانک روز سه شنبه اعلام کرد: «عوامل پایه ای نشان می دهد که ریسک های کاهشی در بازارهای کلیدی به خصوص بازار سنگ آهن و نفت خام در ماه های پیش رو همچنان  پابرجاست.» این بانک پیش بینی کرد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در ماه های آینده به دلیل انجام عملیات تعمیر و نگهداری در پالایشگاه های این کشور افزایش یابد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 36 سنت کاهش به 41 دلار و 51 سنت رسید که پایین ترین رقم از اوایل سال 2009 تاکنون بود. قیمت نفت برنت نیز با 29 سنت کاهش به 48 دلار و 45 سنت رسید، اما همچنان تا حدودی با پایین ترین رقم سال 2015 یعنی 45 دلار و 19 سنت فاصله داشت.
موسسه بی ام آی ریسرچ، یکی از زیر مجموعه های موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد بازار احتمالا بیش از حد به عوامل کاهشی واکنش نشان داده است و انتظار می رود با نزدیک شدن به سه ماهه پایانی سال شاهد اندکی ترمیم در قیمت نفت باشیم.
«حرکت کاهشی عمدتا روانی و ناشی از توافق هسته ای ایران و ابهامات اقتصادی در مورد چین بوده است.»
همچنین بسیاری از تجار نفتی خود را برای سود بردن از کاهش بیشتر قیمت نفت خام آمریکا آماده می کنند.
مدیران پولی و صندوق های اعتباری گفتند: «بازگشت نفت ایران به بازار به همراه افزایش تعداد خطوط لوله نفتی در آمریکای شمالی، خاورمیانه، غرب آفریقا و قزاقستان در طی 2 سال آینده موجب پیشی گرفتن رشد عرضه از رشد تقاضای جهانی خواهد شد.»
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۶۷۷