همکاری با گمرک برای تسهیل صادرات فرآورده‌های نفتی

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی از همکاری با گمرک برای تسهیل امور صادراتی و اصلاح ارزش‌های گمرکی فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد.
«سعید رفیعی فر» امروز(سه شنبه) در چهاردهمین همایش سالانه اتحادیه اوپکس با بیان اینکه امروز اتحادیه بالاترین رتبه بندی در اتاق بازرگانی ایران را کسب کرده، ادامه داد: این اتحادیه در سال ۸۲ تاسیس شد و از همه دست اندرکاران قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اکنون ۳۵۲ عضو دارد و صادرات این اعضا نیز نسبت به سال قبل بدتر نشده است البته به دلیل محدودیت‌های گمرک از اعلام آن معذوریم.

رفیعی فر با اعلام اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه صنایع پایین دستی نفت اخذ شده، تاکید کرد: همه ذینفعان را در این زمینه سهیم کره ایم تا حضور حداکثری داشته باشند.

وی ادامه داد: همکاری با گمرک برای تسهیل امور صادراتی و اصلاح ارزش‌های گمرکی انجام شده به ویژه در مورد هیدروکربور سبک و سنگین به نتیجه نرسیده است.

دبیر کل اتحادیه اوپکس گفت: همکاری با وزارت نفت در مورد منشا دار کردن تولید فرآورده‌ها و مشتقات نفتی انجام شده است. در مصوبه اولیه صنایع پایین دستی و مشتریان میانی دیده نشده بود و ورودی پالایشگاه و پتروشیمی ها نادیده گرفته شده بود که در حال رایزنی برای اصلاح این موارد هستیم.
۲۵ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱
ایرنا |
تعداد بازدید : ۳۰۸