دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد

ارزش پایه صادرات فرآورده ها اصلاح می شود

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی از همکاری با گمرک برای تسهیل امور صادراتی و اصلاح ارزش‌های گمرکی فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد.
چهاردهمین همایش سراسری اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی ایران با شعار آینده صادرات در تنگنای چالش های داخلی و بین المللی با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده های نفتی ، نمایندگان سازمان های دولتی و فعالین اقتصادی عصر روز گذشته در مرکز همایش های بین المللی هتل ارم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سعید رفیعی‌فر دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در این مراسم با بیان اینکه اکنون اتحادیه بالاترین رتبه‌بندی در اتاق بازرگانی ایران را کسب کرده است، گفت: این اتحادیه در سال ۸۲ تاسیس شد و اکنون ۳۵۲ عضو دارد، که صادرات این اعضا نسبت به سال قبل بدتر نشده، اما به دلیل محدودیت‌های گمرک نمی‌توانیم میزان صادرات را اعلام کنیم.

او همچنین از اخذ مجوز برگزاری نمایشگاه صنایع پایین دستی نفت خبر داد و افزود: همکاری گمرک برای تسهیل امور صادراتی و اصلاح ارزش‌های گمرکی انجام شده، البته درباره هیدروکربن‌های سبک و سنگین به نتیجه نرسیده است.

رفیعی فر با بیان اینکه همکاری با وزارت نفت در مورد منشاء‌دار کردن تولید فرآوردها و مشتقات نفتی انجام شده است، نیز اظهار کرد: در مصوبه نخست صنایع پایین دستی و مشتریان میانی دیده نشده بود و ورودی پالایشگاه و پتروشیمی ها نادیده گرفته شد که در حال حاضر برای اصلاح این موارد در حال رایزنی هستیم.
۲۵ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۴۳
تعداد بازدید : ۴۲۵