قبوض سالانه انرژی در انگلیس به بالای ۵ هزار پوند می‌رسد

قبوض سالانه انرژی در انگلیس به بالای ۵ هزار پوند می‌رسد
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند میانگین بهای پرداختی برای قبوض انرژی در انگلیس در سال ۲۰۲۳ به بالای ۵ هزار پوند به صورت سالانه افزایش می‌یابد.

بر اساس آخرین پیش‌بینی منتشر شده توسط شرکت مشاوره انرژی مستقل Auxilione، انتظار می‌رود میانگین قبض انرژی سالانه در انگلیس در سال ۲۰۲۳ به بالای ۵ هزار پوند افزایش یابد.

به گزارش آرتی، افزایش سقف قیمت انرژی در انگلیس به این معنی است که خانوار‌های متوسط احتمالاً هر ماه حدود ۵۷۱ پوند برای انرژی هزینه می‌کنند.

«شرکت مشاوره انرژی» انتظار دارد سازمان تنظیم کننده انرژی در انگلیس (Ofgem) زمانی که نتایج بررسی بعدی خود را در ۲۶ آگوست اعلام کرد سقف قیمت را روی «بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ پوند» تعیین کند. تحلیلگران اعلام کردند این افزایش در اکتبر -قبل از اینکه انتظار برورد سقف بهای انرژی از ۵ هزار پوند بیشتر شود- اعمال خواهد شد.

در حالی که انگلیس مستقیماً به گاز روسیه وابسته نیست، هنوز از افزایش قیمت انرژی و افزایش هزینه‌های زندگی رنج می‌برد.

پیش از این نیز نشریه بلومبرگ گزارش داده بود که انتظار می‌رود هوای سرد همراه با کمبود گاز، مقامات انگلیس را مجبور به اجرای «بدترین سناریوی معقول» کند که ۴ روز خاموشی در زمستان آینده را فراهم می‌کند.

همزمان در آلمان نیز به علت بحران انرژی درپی کاهش واردات گاز از روسیه، رئیس‌جمهور آلمان مجبور به خاموش کردن چراغ‌های کاخ خودش در برلین شد.

یک مقام امنیت داخلی آلمان گفت که این کشور ممکن است در پاییز امسال با ناآرامی‌های گسترده در رابطه با بحران انرژی و کرونا روبه‌رو شود.

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۱۱۱