بهای نفت کاهش یافت

بهای نفت کاهش یافت
بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل فشار کاهش تقاضا روی بازار کاهش یافت ولی نفت آمریکا به دلیل کاهش حفاریها در این کشور قدری افزایش یافت.

نفت برنت برای تحویل در ماه آتی با 37 سنت کاهش 47 دلار و 77 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با هفت سنت کاهش به 44 دلار و 56 سنت در هر بشکه رسید.

سکوهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته برای دومین ماه متوالی 10 مورد دیگر کاهش یافت و به 652 سکو رسید. آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که کاهش تولید اخیر در آمریکا به ایجاد تعادل مجدد بازار تا سال آینده منجر خواهد شد.

این در حالیست که چند بانک اعلام کردند چشم انداز کوتاه مدت بازار همچنان ضعیف است.

موسسه مورگان استنلی امروز(دوشنبه) اعلام کرد: وضعیت عرضه و تقاضا هر دو در ماههای پیش رو کمتر مطلوب به نظر می رسد. به نظر می‌رسد عرضه و تقضای نفت در خارج از آمریکا در حال لغزش فصلی است. این موسسه افزود: امکان ذخیره سازی در ذخایر شناور در نیمه دوم 2015 وجود دارد.

یک موسسه مالی دیگر آمریکایی اعلام کرد: کاهش فروش جهانی خودرو در ماه اوت باعث کاهش تقاضا شده است.

این بانک با بیان اینکه ممکن است فروش جهانی خودرو تا پایان سال افزایش پیدا کند افزود: فروش خودرو در ماه اوت نسبت به دوره مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است. با این حساب کاهش فروش نسبت به ماه ژوئیه که 0.8 درصد بود تشدید شده است.

کویت به دلیل عرضه مازاد و دفاع از سهم بازار، قیمت رسمی فروش نفت خود را در آسیا در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر 60 سنت کاهش داده و یک دلار و 95 سنت کمتر از قیمت بازار عمان/دوبی می‌فروشد که بیشترین تخفیف طی یک دهه گذشته است.

ارزانی نفت سلامت شرکتهای انرژی را که از زمان شروع کاهش قیمتها در سال 2014 شاهد افت ارزش سهام خود بوده اند تضعیف می‌کند.

بان جفریز اعلام کرد: ما قصد داریم پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت در سال 2015 را با 9 درصد کاهش به 54 دلار در هر بشکه، پیش بینی قیمت در سال 2016 را با 10 درصد کاهش به 61 دلار و پیش بینی قیمت در سال 2017 را با شش درصد کاهش به 73 دلار در هر بشکه برسانیم.


۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷
ایسنا |
تعداد بازدید : ۱,۴۹۴