اولویت‌های گازی کشور در سال 91

اولویت‌های گازی کشور در سال 91
معاون وزیر نفت از قطع گاز واحدهای صنعتی بدهکار خبر داد و ضمن اعلام اولویت های مهم شرکت ملی گاز در سال 1391 در ارتباط با تغییرات قیمت گاز پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خاطرنشان کرد: ‌هنوز هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم و منتظر تصمیم دولت در این بخش هستیم.
جواد اوجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ بهترین مشتریان ما در سال 1390 مردم و بخش خانگی بودند که قبض‌های خود را به موقع پرداخت کردند، اما با این وجود برخی دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، صنایع،‌ نیروگاه‌ها و جایگاه‌های سی.ان.جی قبض‌های خود را پرداخت نکرده و کار را به جایی رساندند که ما به میزان دو هزار میلیارد تومان از این واحدها بستانکار هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: اکنون با ابلاغ مصوبه‌ای از سوی دولت، شرکت گاز مجاز به قطع گاز واحدهای بدهکار شده و بدین ترتیب در مرحله اول گاز این واحدها قطع شده و اگر صاحبان این واحدها نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنند، در مرحله بعدی قبوض آن‌ها با نرخ آزاد و غیر یارانه‌ای محاسبه خواهد شد.

اوجی درباره مبلغ غیر یارانه‌ای گاز اظهار کرد: این رقم حدود 65 درصد گاز صادراتی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان قیمت گاز صادراتی 350 تومان برای هر متر مکعب در نظر گرفته می شود؟ توضیح داد:‌ بهتر است فعلا وارد این جزئیات نشویم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که واحدهای بدهکار تا چه تاریخی می‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند؟ توضیح داد: ما به اندازه کافی به این واحدها اخطار داده‌ایم و اگر بدهی‌های این افراد بیش از سه ماه باشد و آن‌ها نسبت به پرداخت قبوض اقدام نکنند، ما گاز این واحدها را قطع خواهیم کرد.

اوجی درباره این‌که آیا امکان پرداخت اقساطی هم برای این واحدها مهیا شده است؟ توضیح داد: لازم است که این واحدها با ما وارد صحبت شوند و درباره وضعیت بدهی های خود پیگیری های لازم را به عمل آورند.

وی در ادامه درباره اولویت های کاری شرکت متبوعش در سال 1391 اظهارکرد: توسعه خطوط شبکه‌های تزریق گاز به 1700 کیلومتر، راه اندازی چهار دستگاه تقویت فشار، پیگیری صادرات گاز به کشورهایی که مذاکره با آن‌ها آغاز شده، توسعه گازرسانی شهری وروستایی و افزودن یک میلیون و 400 هزار مشترک جدید در بخش‌های مختلف ا زجمله برنامه‌های مهم ما در سال جاری محسوب می‌شوند.

۱۹ فروردین ۱۳۹۱ ۲۲:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۱۲۵