کازمو انرژی ژاپن و هندوستان پترولیوم آماده خرید بیشتر نفت از ایران هستند

کازمو انرژی ژاپن و هندوستان پترولیوم آماده خرید بیشتر نفت از ایران هستند
بلومبرگ طی گزارشی نوشت: مصرف کنندگانی نظیر شرکت کازمو انرژی ژاپن و هندوستان پترولیوم هند آماده خرید بیشتر نفت از ایران هستند اما می گویند ایران باید انگیزه ای برای خرید به آنها پیشنهاد کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، در دنیایی که نفت به وفور و با قیمتی پایین در حال عرضه شدن است، خریداران در بزرگترین منطقه مصرف نفت، هیچ هیجانی برای افزایش 500 هزار بشکه ای صادرات نفت ایران ندارند.
در حالی که تحریم های غرب علیه ایران برداشته شده و وزیر نفت ایران به دنبال عمل به وعده خود در مورد بازپس گیری سهم خود از بازار نفت آسیاست، زنگنه با مازاد عرضه جهانی ای که قیمت ها را کاهش داده مواجه است.
در حالی که مصرف کنندگانی نظیر شرکت کازمو انرژی ژاپن و هندوستان پترولیوم هند آماده خرید بیشتر هستند، آنها می گویند ایران باید انگیزه ای برای خرید به آنها پیشنهاد کند. خریدها توسط برخی مصرف کنندگان در آسیا پس از وضع تحریم های هسته ای علیه ایران حدود 50 درصد کاهش یافته است.
سانجیو سینگ، مدیر بخش پالایشگاهی شرکت ایندین اویل، بزرگترین شرکت پالایشگاهی هند روز دوشنبه گفت: «ما می توانیم نفت بیشتری از ایران بخریم اما این بستگی به آن دارد که آنها چه شروط و شرایطی را پیشنهاد کنند.» وی افزود: «ظرفیت پالایشگاهی و پیکربندی ها از زمانی که ایران تحریم شده تغییر پیدا کرده، بنابراین نمی توان گفت که آیا حجم نفت خریداری شده از این کشور توسط پالایشگاه های هندی مشابه آن زمان خواهد شد.»
بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط بلومبرگ، در کره جنوبی، خرید نفت از ایران از 2011 تاکنون به کمتر از نصف رسیده است. در حالی که خرید نفت چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت آسیا سال گذشته به رقمی بی سابقه رسید، خریدها از ایران حدود 8 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم از 1995 تاکنون رسید.
ایران قبل از وضع تحریم های اتحادیه اروپا و ممنوعیت خرید نفت از این کشور در جولای 2012، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک بود. کشورهای چین، هند و ژاپن باید برای خرید نفت مقدار محدودی نفت از ایران از تحریم های دولت آمریکا معاف می شدند یا اینکه ریسک محروم  شدن از سیستم مالی آمریکا را به جان می خریدند.
وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی روز 17 ژانویه در بیانیه ای اعلام کرد: «تاکنون، پالایشگاه ها باید به صورت سالانه خرید نفت از ایران را به دلیل تحریم ها کاهش می دادند... آنها اکنون به صورت داوطلبانه و با لحاظ کردن تقاضای داخلی، در مورد میزان خریدهای خود تصمیم می گیرند.»
۲۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۵۹۰