زمینه تهاتر کالا با گاز بین ایران و ترکمنستان فراهم شد

زمینه تهاتر کالا با گاز بین ایران و ترکمنستان فراهم شد
موافقت‌نامه ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات به ترکمنستان در مقابل واردات گاز از این کشور دیروز میان شرکت ملی گاز ایران و بانک توسعه صادرات امضاء شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صالح آبادی با اشاره به اینکه سالانه ایران بین دو تا سه میلیارد دلار گاز از کشور ترکمنستان وارد می‌کند گفت: این در حالیست که کشور ترکمنستان تمایل به واردات کالا و خدمات از ایران دارد. این امر با تسهیل تهاتر کالا ایرانی با گاز ترکمنستان موجب ارتقاء صادرات کشور می‌شود.

وی گفت: با اجرای این موافقت‌نامه بانک توسعه صادرات علاوه بر خدمات نقل و انتقال پول صادرکنندگان و گشایش ال.سی از طریق بانک‌های ترکمن، امکان ارائه انواع تضامین را دارد.

محمد تقی امانپور؛ مشاور و نماینده وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به ترکمنستان توافق شده حجم مبادلات دو کشور  در 10 سال آینده به 60 میلیارد دلار افزایش یابد گفت: به دستور وزیر نفت برای رسیدن به این هدف توافقنامه مورد نظر امضاء می‌شود.

حمیدرضا عراقی؛ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه با نفت هر بشکه 20 تا 30 دلار نمی‌توان کشور را اداره کرد گفت: واردات کالاهای مصرفی ظلم مضاعف به کشور است باید سعی کنیم واردات به گونه‌ای باشد که موجب ارزش افزوده شود.

وی البته به صادرکنندگان ایرانی به ترکمنستان هشدار داد: در صادرات کالا به کیفیت محصولات توجه کنید به گونه‌ای عمل نشود که اگر خارجی‌ها کالای ساخت ایران را دیدند از خرید آن امتناع کنند.

۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۵۴۸