اهدای لوح سپاس شرکت رولز-رویس انگلیس به پالایشگاه فجرجم

اهدای لوح سپاس شرکت رولز-رویس انگلیس به پالایشگاه فجرجم
شرکت رولز-رویس انگلیس (Rolls-Royce) به سبب نگهداری، تعمیرات و بهره برداری مناسب از توربینهای ساخت این شرکت طی چند سال گذشته از شرکت پالایش گاز فجرجم با اهدای لوح سپاس و توصیه نامه قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که توربینهای گازی این شرکت، موتور محرک دو تجهیز بسیار مهم در پالایشگاه است، اظهار کرد: این توربینها از نوع توربین جت هواپیما و ساخت کشور انگلیس است.

هادی هاشم زاده فرهنگ افزود: اهدای لوح سپاس و توصیه نامه شرکت رولز-رویس انگلیس به دلیل عملیاتی نگه‌داشتن توربینهای ساخت این شرکت طی سالهای گذشته از سوی شرکت پالایش گاز فجر جم بوده است.

وی با بیان این که تعمیرات اساسی این توربینها پیش از این در کشور کانادا انجام می شد، اعلام کرد: یکی از توربینهایی که در زمان تحریم برای تعمیرات به کشور کانادا ارسال شده بود توقیف و با اجرایی شدن برجام هم اکنون به این پالایشگاه تحویل شده است.

به گفته فرهنگ، هم اکنون تعمیرات اساسی این نوع توربین از سوی کارشناسان پالایشگاه فجرجم انجام می شود.

استفاده از فناوری نانو در مخازن میعانات گازی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم در ادامه به استفاده از فناوری نانو در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون این فناوری در مخازن ذخیره سازی میعانات گازی که یکی از مهمترین تجهیزات پالایشگاه به شمار می آید به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: کف این مخازن در معرض خوردگی شدید قرار دارد و عایقهای فلزی نیز مقاومت زیادی در برابر این خوردگی ندارند، از این رو با همکاری دانشگاه علم و صنعت نوعی از نانو کامپوزیت شناسایی و برای نخستین بار در مخزن شماره C این پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته فرهنگ، با توجه به نتایج به دست آمده از استفاده این فناوری در مخازن میعانات گازی، هم اکنون یکی دیگر از مخازن این پالایشگاه نیز با بهره گیری از فناوری نانو تحت پوشش قرار می گیرد.

۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۹۴۲