چارت سازمانی اتاق تهران، ورود فراورده نفتی توسط بخش خصوصی، باشگاه اشتغال

امروز صبح جلسه کمیسیون انرژی اتاق تهران بود و اراده کرده بودم که در آن شرکت نمایم زیرا مدعوین زیادی از خارج از اتاق در جلسه شرکت می نمایند ولی از نتایج جلسات راضی نیستند و احساس مسئولیت می کنم که با شرکت در جلسات این کمیسون بتوانم در روند رو به رشد آن موثر باشم.

لذا از سرکار خانم فدایی خواستم که از طریق ریاست کمیسیون صورتجلسه کارگروه نفت در سال 91 را به اطلاع اعضاء رسانده و کمیسیون در تدوین توافق نامه بین اتاق تهران و وزارت نفت مشارکت نماید تا مسیر ورود بخش خصوصی به بحث سرمایه گذاری در حوزه های بالا دستی و پایین دستی تسهیل گردد، متاسفانه مدیریت کمیسیون به علت کمبود وقت مطرح ننموده و ضمناً آقای مهندس پورقاضی نایب رئیس کمیسیون هم در جلسه حضور نداشته است.

ساعت 10:30 طبق قرار قبلی در دفتر مهندس رمضانی مدیرکل صنایع پایین دستی و نظارت به مواد هیدروکربوری و مدیر اصل 44 وزارت نفت جلسه داشتم که با ایشان در رابطه با تخصیص خوراک جهت واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی بخش خصوصی و خصوصاَ پالایشگاه نفت سروش مذاکره و قرار شد موضوع از طریق کمیته تخصیص خوراک پیگیری گردد.

ضمناً ایشان (مهندس رمضانی) آمادگی سازمان خود را جهت بستر سازی برای حضور بخش خصوصی در موضوع واردات فراورده های نفتی اعلام نمود و توافق شد برای اجرایی نمودن مصوبه بودجه سال 91 اقدامات لازم صورت پذیرد.

با توجه به در دستور کار بودن چارت سازمانی اتاق تهران  در هیئت رئیسه از هفته گذشته با بعضی از کارشناسان و اعضاء اتاق در رابطه با چارت سازمانی مطلوب اتاق تبادل نظر ، دوستان بطور فعال در این موضوع درگیر شده و نقطه نظرات خود را ارائه می نمایند و لازم است که حتماً یک نشستی با این دوستان برگزار و نقطه نظرات آنان به هیئت رئیسه اتاق منتقل گردد.

ضمناً بعضی از شهرستانها در رابطه با کمیسیون ضرایب مالیاتی و تصمیمات آن نقطه نظراتی دارند و از طریق دکتر سلطانی پیگیر اصلاح ضرایب هستند و لذا در این موضوع بادکتر سلطانی توافق کردیم که در کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران جلسه گذاشته و از شهرستان ها دعوت به عمل آید و موضوع مورد بحث و گفتگو قرار گیرد تا از طریق اینجانب در کمیسیون ضرایب پیگیری گردد.

دیروز که روز زن بود سعی نمودم با خانم های عضو هیئت نمایندگان( سرکار خانم سیده فاطمه مقیمی، خانم فاطمه دانشور و خانم فریال مستوفی) تماس تلفنی برقرار نموده و این روز را تبریک بگویم که فقط موفق به صحبت با سرکار خانم مقیمی شدم اما امروز سرکار خانم دانشور تماس گرفت و به ایشان تولد حضرت زهرا، روز زن و تولد فرزندان دوقلویش را تبریک گفتم و برایش آرزوی توفیق نمودم.

ساعت 2:30 جلسه ضرایب مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بود که به علت بستن خیابان های اطراف بازار با مشکل ورود مواجه شدم و بعد از حدود نیم ساعت معطلی در یک مسافت دور ماشین را پارک نموده و خود را به جلسه رساندم.

در جلسه امروز از مجمع عالی واردات و نمایندگان شرکتهای بیمه و اتحادیه صنعت طلا و جواهر جهت مشورت در مورد ضرایب مالیاتی دعوت بعمل آمده بود که دوستان تقریباً تا ساعت 6 مفصلاً مسائل و مشکلات خود را بیان نمودند و اسناد و مدارک خود مبنی بر میزان سود قانونی مطابق با مصوبات سازمان حمایت و مجمع امور صنفی را ارائه نموده و خواستار تعدیل ضرایب شدند.

نکته جالب بحث دیروز دل نگرانی وارد کنندگان از مالیات واحدهای صنفی و توزیعی بود و اعتقاد داشتند با توجه به جدی شدن بحث مالیات بر ارزش افزوده و طرح "شبنم" عملکرد واحدهای صنفی شفاف خواهد شد و اگر ضرایب مالیاتی این صنوف که عمدتاً "بند ج"هستند و فاقد دفتر اصلاح نگردد قادر به ادامه کار نیستند و تجارت کشور فلج
می گردد و اعتراضی در رابطه با ضرایب مالیاتی واردات نداشتند و خواستار پذیرش نرخ مصوب 15 درصدی سود       واردات طبق تعرفه سازمان حمایت و مجمع امور صنفی بودند ولی عمده دل نگرانیشان از عدم تمایل نمایندگان توزیع کننده به خرید کالا و فعالیت رسمی بود و اعتقاد داشتند اگر ضرایب خرده فروشی به 4 درصد کاهش نیابد اصناف تمایلی به فعالیت ندارند و ترجیح می دهند کالای قاچاق را توزیع نمایند.

ضمناً در سالهای گذشته ضرایب مالیاتی در رابطه با اصناف کارکردی نداشت و مالیات اصناف عمدتاً از طریق توافقی محاسبه و اخذ میشد ولی اکنون بحث رسیدگی و محاسبه واقعی مالیات خواسته سازمان امور مالیاتی و جامعه اصناف می باشد و لذا باید ضرایب واقعی و تشویق کننده اصناف به فعالیت شفاف باشد.

نمایندگان سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی نقطه نظرات اعضاء را استماع نموده و توافق شد که یک بازنگری در فصل بندی مربوطه صورت گرفته و با توجه به توافقات صنعت طلا و جواهر با مجلس و سازمان امور مالیاتی در ضریب تغییراتی ایجاد گردد.ضمناً در رابطه با مالیات صنعت طلا و جواهر که آقای وفادار رئیس صنعت طلا در تهران در جلسه حضور داشتند توافق شد که یک بازنگری در فصل بندی مربوطه صورت گرفته و با توجه به توافقات صنعت طلا و جواهر با مجلس و سازمان امور مالیاتی در ضرایب تغییراتی ایجاد گردد.

ساعت حدود 20 به مجموعه انقلاب رسیدم و از رادیو مسابقه فوتبال منچستر سیتی و منچستر یونایتد با حریفان را پیگیری می کردم که نهایتاً آخرین شانس قرمزها نیز به سنگ خورد و منچستر یونایتد نیز قهرمانی را در وقت اضافه به منچستر سیتی واگذار کرد.

شب مشغول تماشای فوتبال اینتر میلان و لاتزیو بودم که یکی از دوستان تماس گرفت و اطلاع داد که آقای "روکارد" نخست وزیر سابق سوسیالیست فرانسه در شبکه 2 تلویزیون در برنامه گفتگوی خبری حاضر شده است و لذا شاهد محاکمه ایشان توسط مجری بد سلیقه شبکه 2 بودم و جوابهای محترمانه و سیاستمدارانه ایشان قابل توجه بود.

امید است با توجه به تغییراتی که در مواضع فرانسه وروسیه بعمل آمده است ما شاهد موفقیت در مذاکرات بغداد با 5+1 باشیم.

ضمناً شبکه اول تلویزیون یک برنامه چالشی در یکشنبه شب ها آغاز نموده است که هدفش گفتگو و استفاده از تجربیات کارآفرینان می باشد که جای آن در تلویزیون خالی بود و حدود یکماه قبل که در برنامه اردیبهشت شبکه چهار شرکت کردم لزوم داشتن چنین برنامه ای را گوشزد نمودم و گلایه نمودم که چرا تلویزیون زمان مناسب را در اختیار هنرمندان و ورزشکاران قرار می دهد ولی کارآفرینان بخش خصوصی که بار سنگین توسعه کشور بر دوش آنهاست مورد توجه و عنایت قرار نمی گیرند.

در برنامه دیشب ابتدا آقای دکتر نهاوندیان حضور یافتند و نقطه نظرات خود را در رابطه با تولید ملی و نحوه تعامل دولت و بخش خصوصی ( شورای گفتگو) بیان نموده و سپس آقای مهندس جهانگیری(کندلوس) از مدیران کارآفرین بخش خصوصی با ایده "باشگاه اشتغال" نقطه نظرات خود را بیان نمودند که باید از این رویکرد تلویزیون استقبال و قدردانی نمود.

                                              والسلام سید حمید حسینی

۵ خرداد ۱۳۹۱ ۲۱:۲۵
تعداد بازدید : ۳,۵۳۸