پتروشمی‌های ایران خوارک ایرانی می‌خواهند

پتروشمی‌های ایران خوارک ایرانی می‌خواهند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با برنامه‌ریزی می‌توان خوراک پتروشمی‌های کشور را طوری تأمین کرد که با قیمت مناسب به تمام پتروشمی‌ها خوراک تعلق بگیرد.
 

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه خوراک پتروشیمی باید با قیمت مناسب در اختیار پتروشیمی‌های کشور قرار بگیرد، گفت: همانطور که کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم تصویب کرد این خوراک باید به گونه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد که فعالیت آنان به صرفه باشد.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه کشور در شرایط کنونی نیاز به سرمایه‌گذاری در میادین نفتی و گازی دارد، افزود: یکی از راهکارهایی که می‌تواند موجب تشویق در سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران شود، اهدای خوراک پتروشمی با قیمت مناسب است.

وی یادآور شد: اگر خوراک پتروشمی‌ها با قیمت بالایی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، توان رقابت با کشورهایی مثل قطر و عربستان را از دست می‌دهیم که این امر به ضرر منافع ملی ما است.

گروسی با اشاره به تعیین نرخ خوراک پتروشمی‌ها از سوی نمایندگان ویژه رئیس جمهور، ادامه داد: قرار بودقیمت فروش گاز طبیعی به صنایع پتروشیمی در سال اول اجرای این طرح ،معادل ۲۹ درصد سبد گاز صادراتی تعیین شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با تأکید بر اینکه در داخل کشور توانایی تأمین خوراک پتروشمی‌ها را داریم، تأکسد کرد:با برنامه‌ریزی می‌توان خوراک صنایع پتروشیمی هارا تأمین کرد و آن را به قیمت مناسب به شکلی میان پتروشیمی‌ها تزریق کرد که هیچ یک از پتروشیمی‌ها با کمبود خوراک روبه‌رو نشوند.

۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۰۶۹