تاکید بر نهادینه کردن زیر ساخت ها و سرمایه در گردش صنعت پتروشیمی

تاکید بر نهادینه کردن زیر ساخت ها و سرمایه در گردش صنعت پتروشیمی
اگر در صنعت پتروشیمی زنجیره ارزش از مواد اولیه تا محصول نهایی تکمیل شود و بین این زنجیره ارزش هماهنگی و همراهی وجود داشته باشد، صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان متحول می شود.
جهانبخش امینی عضو هئیت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: در صنعت پتروشیمی برای ایجاد زنجیره ارزش باید صنعت و زنجیره ارزش به گونه ای کنار هم قرار داده شود که هم زمینه اشتغال را ایجاد کند و هم ارزش افزوده را بالا ببرد که در نهایت در درآمد ناخالص ملی کشورمان ، محصولات پتروشیمی جایگاهی ویژه داشته باشد.
وی با بیان این که زنجیره ارزش در اغلب بخش های صنایع پتروشیمی تکمیل نیست گفت: فرصت های زیادی در کشور وجود دارد، اما زنجیره ارزش نقش کمرنگی دارد. اگر بخواهیم این زنجیره را تکمیل کنیم چند کار اساسی باید صورت پذیرد، در این زمینه لازم است تا مواد مصرفی داخل کشور به خوبی شناسایی شود و زمینه های صادرات محصولات تولیدی پتروشیمی در زنجیره ارزش مورد توجه قرار بگیرد.
امینی ابراز داشت: اگر ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی ها همراه با تناسب محصولات باشد هم ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور می شود و همچنین در بخش اشتغال زایی نقش خوبی ایفا می کند. در نهایت این موارد موجب می شود تا راه برای اجرای اقتصاد مقاومتی هموار شود. 
وی تصریح کرد: در صورت تحقق موارد مورد اشاره و پرهیز از خام فروشی کشورمان از واردات بسیاری از محصولات نهایی پتروشیمی بی نیاز می شود.
عضو هئیت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت ادامه داد: یکی از مشکلات صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری در آن است که باید در این سرمایه گذاری ها همکاری همه جانبه از نظر نهادینه کردن زیر ساخت ها و سرمایه در گردش مستمر وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: نباید در یک مقطعی مصوبه ای داده شود و به آن بودجه تعلق گیرد و مشکلات بعدی آن از نظر تغییر نرخ ارز، تورم و افزایش سرمایه در آن بودجه دیده نشود و پروژه در بین کار متوقف شود. این موارد به صنعت شوک وارد می کند و رکود در آن سرمایه گذاری ایجاد می شود. 
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۶۷۷