مدیریت در صنعت پتروشیمی باید متمرکز شود

مدیریت در صنعت پتروشیمی باید متمرکز شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مدیریت در صنعت پتروشیمی باید متمرکز شودگفت: پتروشیمی‌های کشور باید از وضعیت رکودخارج شوند.
سیدهاشم بنی‌هاشمی چهارم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت رکود موجود در صنعت پتروشیمی‌های کشور را غیر قابل قبول دانست و گفت: وضعیت نامناسب پتروشیمی‌ها و ‌پالایشگاه‌های کشور که با بدهکاری‌های فراوانی مواجه هستند باید رسیدگی و هرچه سریع‌تر بهتر شود.

نماینده مردم مشهد و کلات‌ درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضرمالکیت پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در اختیار دو بخش خصوصی و دولتی است، تصریح کرد: این مسئله موجب ایجاد ناهماهنگی‌در صنعت پتروشیمی می‌شود.

وی ادامه داد: برای بهبود شرایط اقتصادی پتروشیمی‌ها باید مدیریت متمرکز در این صنعت حاکم باشد و مدیریت پالایشگاه و پتروشیمی در اختیار یک بخش قرار بگیرد.

بنی‌هاشمی چهارم یادآور شد: تعطیلی مجتمع پتروشیمی اصفهان که دلیل آن افزایش بدهی‌های خرید خوراک و عدم دریافت خوراک از پالایشگاه نفت اصفهان عنوان شده، امثال چنین مشکلاتی را داشته است.

وی با بیان اینکه باید دلایل تعطیلی پتروشمی اصفهان به طور مجزا بررسی شود، افزود: حمایت از پتروشیمی‌های کشور برای جلوگیری از بروز بحران‌های مالی از جمله مسائلی است که کمیسیون انرژی مجلس این موضوع را در دستور کار خود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی وضعیت پتروشیمی‌های سراسر کشور در جلسات آتی کمیسیون متبوعش و تدوین قوانینی حمایتی در این راستا خبر داد./

۲۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۳۲۱