تاسیسات فرآورشی جدید نفت خام در منطقه خارک ساخته می شود

تاسیسات فرآورشی جدید نفت خام در منطقه خارک ساخته می شود
نفت تولیدی میدان های فروزان، ابوذر و دورود 1 و 2 با ساخت تاسیسات جدید 200 هزار بشکه ای جزیره خارک به این تاسیسات منتقل و بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا فرآورش می شود.
 

مجری طرح تاسیسات جدید 200 هزار بشکه ای جزیره خارک در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر تصریح کرد: با ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی، نفت تولیدی از میدان های دورود 1 و 2، ابوذر و فروزان به این تاسیسات جدید منتقل و بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا فرآورش می شود.

نادر کریمی واحدی با بیان این که تاسیسات فرآورش نفت خام سه میدان یاد شده در سال های گذشته راه اندازی شده است، افزود: هم اکنون تاسیسات فرآورش میدان های فروزان، ابوذر و دورود 1 و 2 جداگانه است که با توجه به قدمت تاسیسات فرآورشی آنها، تاسیسات 200 هزار بشکه ای جدید جایگزین تاسیسات قدیمی می شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت تاسیسات فرآورشی جدید بر اساس برنامه تولید میدان های منطقه خارک طراحی شده و پروژه های نگهداشت و جلوگیری از کاهش تولید در این میدان ها در حال اجراست.

کریمی با بیان این که تفاهمنامه طرح تاسیسات جدید 200 هزار بشکه ای جزیره خارک میان شرکت فلات قاره و کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران داخلی بسته شده است، افزود: قرارداد این طرح در قالب فاینانس میان بانک تجارت، شرکت سازه و همکار صنایع به صورت یی پی سی اف بسته می شود.

وی سرمایه موردنیاز برای ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی را حدود 400 میلیون یورو اعلام و تصریح کرد: شرح کار این پروژه تهیه شده است که پس از تایید شرکت ملی نفت ایران، قرارداد آن امضا می شود.

مجری طرح تاسیسات جدید 200 هزار بشکه ای جزیره خارک، فرآورش نفت بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا را از ویژگی های مهم ساخت این تاسیسات اعلام و تصریح کرد: با ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی، نفت تولیدی منطقه خارک از نظر میزان سولفید هیدروژن (H2S) و نمک بر اساس استانداردهای بین المللی فرآورش می شود که این مهم، افزایش قیمت نفت صادراتی را در پی دارد.

به گفته کریمی، با ساخت تاسیسات جدید فرآورش نفت خام، تاسیسات قدیمی جمع آوری که حدود سه دهه از ساخت آنها می گذرد، از رده خارج می شود.

وی دوره ساخت تاسیسات جدید فرآورش نفت خام منطقه خارک را سه سال اعلام کرد.

۱۶ مهر ۱۳۹۱ ۰۱:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۱۸۵