وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه در خط مقدم مبارزه با آمریکا قرار دارند

رئیس جمهوری با بیان اینکه وزارت نفت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در خط مقدم مبارزه با آمریکا قرار دارند، گفت: از ایستادگی آقایان ظریف، زنگنه و همتی در خط مقدم مبارزه با آمریکا قدردانی می‌کنم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، هفتم اسفندماه) در پنجاه و هشتمین مجمع سالانه بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور، با بیان اینکه وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت، نماینده مردم هستند، گفت: دولت در کل منتخب مردم است و تلاش‌ها، تلاش ملت است. هر کدام از ما به میزان مسئولیت، بار سنگینی بر دوش داریم.

وی افزود: در شرایط امروز تحریم، ما نباید تراز تجاری مطلوبی می‌داشتیم، اما آمارها نشان می‌دهد که باوجود همه این سختی‌ها، ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۳۸.۵ میلیارد واردات داشته‌ایم که تراز مثبت ۱.۵ را نشان می‌دهد و این خوب است.

رئیس جمهوری در ادامه به موفقیت‌های حقوقی و بانکی در برابر آمریکا اشاره و تصریح کرد: باوجود فشارهای دولت آمریکا، سه بار در دادگاه بین‌المللی موفق به شکست آمریکایی‌ها شدیم.

وی با اشاره به تلاش برای کشیدن دیوار دور بانک‌ها عنوان کرد: اگر بانک‌های ما با بانک‌های دنیا رابطه سهل و راحتی نداشته باشند، چگونه می‌توانند سالم و راحت فعالیت کنند. در مجامع بانکی و پولی دنیا شرکت می‌کنیم تا از تحولات بانکی و سیستمی جهان عقب نمانیم، زیرا بدون ارتباط بانکی و مالی با دنیا نمی‌توانیم نفت و کالای خود را بفروشیم و پول آن را وارد کشور کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه اگر رابطه کشورمان با گروه اقدام مالی قطع شود، فعالیت بانکی‌مان در سطح دنیا با مشکل روبه‌رو می‌شود، گفت: اگر در کشور یک نفر مخالف این سخن من است و معتقد است که تصویب یا رد دو لایحه باقیمانده از لوایح چهارگانه تاثیری در رابطه ایران با بانک‌های جهان ندارد، همین امروز مصاحبه کرده و آن را رد کند.

رئیس جمهوری افزود: نمی‌شود کشور را به ۱۰، ۲۰ نفر بدهیم و بگوییم که هر تصمیمی آنها بگیرند، ما نیز تابع هستیم، چنین نیست و صاحب این کشور، ملت بزرگ ایران هستند و به‌طور حتم مردم و بانک مرکزی و بانک‌ها در این زمینه حرف خواهند زد.
۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۷:۱۲
شانا |
تعداد بازدید : ۳۳۱