کشف بیش از دو میلیون لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

کشف بیش از دو میلیون لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان
شش ماه نخست امسال، بیش از دو میلیون لیتر سوخت قاچاق در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سیستان و بلوچستان کشف شد.

به گزارش اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، مدیر این منطقه با اعلام این خبرگفت: در شش ماه نخست امسال دو میلیون و 213 هزار لیتر فرآورده نفتی درمنطقه زاهدان کشف شده است و نفت گاز با یک میلیون و 942 هزار لیتر، 88 درصد فرآورده های کشف شده را تشکیل می دهد.

اعتصامی تصریح کرد: از دیگر فرآورده های کشف شده بنزین موتور به میزان 54 هزار لیتر و نفت سفید به میزان 217 بوده؛ همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان و تفاوت قیمت فرآورده های نفتی در آن سوی مرز، دلیل اصلی قاچاق سوخت به خارج از کشور است.

وی با بیان این که منابع نفتی محدود است و هزینه هنگفتی از سرمایه های کشور صرف اکتشاف، پالایش و حمل و توزیع آن می شود، از مردم خواست با اصلاح الگوی مصرف وصرفه جویی، به حفظ این سرمایه های ملی کمک کنند.

اعتصامی در ادامه تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، با همکاری سایر دستگاه های ذیربط و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اقدام ها و راهکارهای موثری درجهت کاهش قاچاق سوخت و صیانت از فرآورده های نفتی انجام داده است.

وی با اشاره به این که گروه های کنترلی این شرکت فعالیت مجاری عرضه و محموله های سوختی را کنترل و بررسی می کنند، افزود: کنترل باک کامیون های خروجی از مرز زابل از طریق استقرار کارکنان این شرکت در پایانه مرزی به منظور جلوگیری ازخروج فرآورده نفتی مازاد بر میزان تعیین شده، از جمله این اقدام هاست.

به گزارش شانا، منطقه زاهدان یکی ازمناطق سی و هفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و شامل چهار ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان است که کار سوخت رسانی به شمال، مرکز و بخشی ازجنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۱:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۳۶۰