خبرگزاری موج به جمع منتقدان شانا پیوست

خبرگزاری موج به جمع منتقدان شانا پیوست
وزارت نفت که با تقویت پایگاه‌های اطلاع رسانی تحت پوشش خود، حضور خبرنگاران را در بازدیدهای مدیران از مناطق عملیاتی و حتی مراسم امضای قراردادها به شدت کاهش داده، با عدم حضور در نمایشگاه مطبوعات ثابت کرد هیچ اعتقادی به ابزار رسانه ندارد.
به گزارش پانا نیوز به نقل از موج، چند روز قبل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی به پایان رسید که از تمامی نهادها و سازمان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور، مسئولی با حضور در نمایشگاه از نزدیک با خبرنگاران به گفتگو پرداخت.

حضور مدیران و مسئولان تصمیم گیر و سیاست گذار در حوزه‌های مختلف در غرفه‌های رسانه‌ها، فرصت تعامل بیشتر آنها با مراکز افزایش آگاهی و اطلاع مردم را فراهم کرد.

اما از این فرصت فراهم شده، یک نهاد مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور هیچ بهره‌ای نبرد. در هفت روز برگزاری این دوره از نمایشگاه، هیچ کدام از مدیران صنعت نفت از نمایشگاه بازدید نکردند و در تماس خبرنگاران با روابط عمومی‌های وزارت نفت و شرکت‌های زیر مجموعه آن، عنوان می‌شد مدیران صنعت نفت کشور برنامه‌ای برای بازدید از نمایشگاه ندارند!

وزارت نفت که پیش از این نیز با تقویت پایگاه‌های اطلاع رسانی تحت پوشش خود، حضور خبرنگاران را در بازدیدهای مدیران از مناطق عملیاتی و حتی مراسم امضای قراردادها به شدت کاهش داده بود، با عدم حضور در نمایشگاه مطبوعات ثابت کرد هیچ اعتقادی به ابزار قدرتمند رسانه ندارد.

در زمانی که تهدیدهای بسیاری پیش روی صنعت نفت و گاز ایران قرار دارد و نظام استکبار جهانی با تمام قدرت در تحریم خرید نفت و گاز از ایران و منزوی کردن این صنعت پویای کشور تلاش می کند، وزارت نفت می‌تواند با تعامل مناسب با رسانه‌های داخلی و خارجی، هرچه بیشتر نقاط قوت صنعت نفت ایران را نمایان سازد و با شفاف‌سازی دلایل نقاط ضعف، مردم را از کمبودها و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی برای رفع آن آگاه سازد.

در این صورت است که فرصت هر نوع سواستفاده از رسانه‌‍های در دست نظام استکبار جهانی برای منزوی کردن صنعت پویای نفت ایران گرفته می شود. اما متاسفانه مسئولان وزارت نفت نه تنها ثابت کرده‌اند اعتقادی به حضور آزاد خبرنگاران در جمع مدیران صنعت نفت کشور ندارند، بلکه در تلاشند با انحصارگرایی در این خصوص، ضعف‌ها را بپوشانند!

تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که این روند تا جایی ادامه نیابد که «آگاه نشدن مردم بهتر از حل مشکلات است» در صدر وظایف روابط عمومی‌های صنعت نفت کشور قرار گیرد!
۱۶ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۵۷
تعداد بازدید : ۹۹۲