کاهش قیمت نفت با افزایش موارد ابتلا به کرونا

کاهش قیمت نفت با افزایش موارد ابتلا به کرونا
افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا و نیز رخ داد سیلاب های مهیب در نقاط مختلف دنیا تقاضا برای نفت را تهدید می کند و به کاهش قیمت نفت منجر شده است.

به گزارش اوپکس از انرژی امروز از رویترز، روز دوشنبه و با نگرانی ها از بابت کاهش تقاضای سوخت به دلیل افزایش میزان موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا و نیز سیلاب های گسترده در چین، پیش بینی های مربوط به عرضه کمتر نفت را در بقیه سال با مشکل مواجه کرد.

روز دوشنبه قیمت نفت برنت با 44 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 73.66 دلار در هر بشکه رسید در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت 45 سنت کاهش داد و 71.62 دلار داد و ستد شد.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته افزایش یافته و در بسیاری از کشورهای دنیا تعداد موارد بستری به رکوردهای جدیدی دست یافته است و از این رو احتمال بازگشت مجدد قرنطینه ها بر تقاضای نفت سایه افکنده است.

Pipelines run to Enbridge Inc.’s crude oil storage tanks at their tank farm in Cushing, Oklahoma, March 24, 2016. Picture taken March 24, 2016. REUTERS

چین بزرگ ترین وارد کننده نفت دنیا، نیز با فزایش موارد ابتلا به کووید 19 مواجه بوده است در حالی که این کشور با سیلاب های شدید دست و پنجه نرم می کند، طوفانی سهمگین در مرکز و شرق این کشور نگرانی هایی از جهت تقاضای نفت به همراه داشته است.

از طرفی علی رغم اینکه انتظار می رفت نرخ پالایش در چین در نیمه دوم سال افزایش یابد، سختگیری های این کشور درباره سوءاستفاده از سهمیه وارداتی نفت به همراه تاثیرات منفی افزایش قیمت نفت باعث شده است واردات نفت این کشور به کمترین میزان خود در دو دهه گذشته برسد.

آوتار ساندو، مشاور ارشد در شرکت سنگاپوری فیلیپس فیوچرز، با اشاره به پالایشگاه های کوچک مستقل می گوید «سویه دلتا در حال گسترش است و چین هم محدودیت ها برای واردات پالایشگاه های کوچک مستقل (teapots) را بیشتر کرده است، بنابراین رشد واردات این کشور زیاد نخواهد بود».

او می گوید سرمایه گذاران به دنبال نتایج جلسه آتی فدرال رزرو هستند و داده های ذخایر نفت ایالات متحده هم در جهت گذاری قیمت نفت موثر است.

Oil, steam and natural gas pipelines run through the forest at the Cenovus Foster Creek SAGD oil sands operations near Cold Lake, Alberta, July 9, 2012. REUTERS

 

۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۱۴۶