افزایش 15درصدی صادارت نفت توسط بخش‌خصوصی/ امضای قراردادهای بلندمدت با مشتریان خارجی

افزایش 15درصدی صادارت نفت توسط بخش‌خصوصی/ امضای قراردادهای بلندمدت با مشتریان خارجی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام این‌که صادرات نفت ایران توسط بخش خصوصی 15 درصد افزایش یافته است از امضای قرار‌داد‌های بلند‌مدت با مشتریان خارجی خبر داد.
حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که صادرات نفت ایران توسط بخش خصوصی 10 تا 15 درصد افزایش یافته است، گفت: رقم صادرات نفت خام توسط این بخش به دلیل محرمانه‌بودن، قابلیت انتشار ندارد.

 

وی از امضای قرار‌داد بلند‌مدت با مشتریان خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر بخش خصوصی توانسته است با مشتریانی خارجی ثابت برای صادرات نفت خام قراردادهای بلندمدت امضا کنند و فروش نفت به این مشتریان در حال انجام است.

 

خسروجردی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل بخش خصوصی برای دریافت ارز نفت خام صادر شده توسط بانک مرکزی برطرف شده است، گفت: متاسفانه تاکنون این مشکل ادامه دارد. البته هم‌اکنون صادرات نفت خام و دریافت ارز حاصل از فروش نفت از طریق راهکارهای جدید در حال انجام است.

 

آبان ماه امسال رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی به ایسنا اعلام کرده بود که صادرات نفت خام ایران توسط بخش خصوصی داخلی از مرز 20 میلیون بشکه گذشته است.

 

به گفته وی از تیرماه تاکنون بیش از 20 میلیون بشکه توسط این بخش صادر شده که نشان‌دهنده‌ی صادرات متوسط روزانه 200 هزار بشکه است.

 

خسروجردی تاکید کرد که نفت خام فروخته شده توسط بخش خصوصی به قیمت تعیین‌شده توسط شرکت ملی نفت ایران بوده و هیچ‌گونه تخفیفی به مشتریان داده نشده است.

۱۱ دی ۱۳۹۱ ۲۱:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۹۷۱