چهارمین کنفرانس و نمایشگاه قیر و روغن پایه آسیا، خاورمیانه و آفریقا در روز دوشنبه دهم اردیبهشت در هتل ریتزکارلتون دبی برگزار شد.

چهارمین کنفرانس و نمایشگاه قیر و روغن پایه آسیا، خاورمیانه و آفریقا در روز دوشنبه دهم اردیبهشت در هتل ریتزکارلتون دبی برگزار شد.

مدیر اجرایی این کنفرانس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اوپکس گفت:  این کنفرانس میزبان بیش از ۵۰۰ تن از فعالان حوزه قیر و روغن پایه تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی با کشورهای هدفی چون امارات، هند، چین، کشورهای آسیای شرقی، اروپا و آفریقا بود.

اسدپور ادامه داد: قیر ایران در سال گذشته بیش از ۵ میلیون تن افزایش حجم تولید و صادرات داشت که این میزان افزایش، باعث ارتقاء جایگاه ایران در صادرات محصولات غیر نفتی از نهم به سوم شد.

مدیر اجرایی این کنفرانس از برگزاری یک کنفرانس مهم دیگر در بمبئی هند در تاریخ ۱۵ شهریور خبر داد.

راضیه گیلانی مدیر صادرات شرکت اینفینیتی گالکسی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اوپکس افزود: موتور محرکه صنعت قیر توسط بخش خصوصی واقعی هندل می گردد و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی محل رقابت پربازدهی مابین تولید کنندگان و صادرکنندگان قیر می‌باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قیر در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اوپکس و در حاشیه این کنفرانس گفت: قطعا برگزاری چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند بستری مناسب جهت تامین نیازهای خریداران فراورده‌های نفتی کشور باشد.

میلاد کلبه داری افزود: قطعاً برگزاری چنین همایش‌هایی در داخل کشور نیز می‌تواند زمینه ساز حضور فعالان و تولید کنندگان عرصه قیر باشد و به رونق این صنعت کمک شایانی خواهد نمود.

مدیر تولید و عملیات شرکت روشن فام نیز افزود: شناخت بازارهای جدید و بازارسازی در کشورهای فرامنطقه ای از جمله مزایای چنین نمایشگاه‌هایی است.

یارمحمدی ادامه داد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های تولید و صادرات کشور، نتوانستیم از پتانسیل کامل چنین همایش‌هایی استفاده کنیم.
اما محدودیت اصلی، کیفیت محصولات مورد تقاضااست که کدینگ ها و استانداردهای موجود توسط کارگروه تعیین ماهیت، پاسخگوی مشتریان بین المللی نیست.

مدیرعامل فیروز تجارت در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اوپکس و در حاشیه برگزاری نمایشگاه گفت:  این گونه نمایشگاه‌ها قطعاً موجب ایجاد بازارهای جدید و دیدار با مشتریان همیشگی صنعت قیر ایران خواهد بود و باید جهت حضور مشتریان جدید خارجی تلاش بیشتری نمود.

فائزه مهدی ادامه داد:  بازار قیر را باید به سمتی مدیریت کنیم که توان رقابتی برای ترکیه یا عراق حاصل نگردد.

نماینده شرکت تکین پترولیوم که فعال تولید و صادرات قیر می باشد نیز افزود:  رقابت منفی بین فروشندگان قیر ایرانی، حاشیه سود خریدار خارجی را افزایش داده و سهم ناچیزی عاید صادرات ما خواهد شد.

فرزین حلاج پور در پایان گفت:  باید فضای صادراتی قیر را که معطوف به خریداران هندی است به سمت بازارهای جدید افزایش داد.

اطلاعات بیشتر:https://www.amea-conventions.com

 

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۱۱۲