دومین گمرک اختصاصی نفت در عسلویه به زودی آغاز بکار می کند

دومین گمرک اختصاصی نفت در عسلویه به زودی آغاز بکار می کند
اولین گمرک اختصاصی صنعت نفت در آستانه راه اندازی رسمی قرار گرفته و دومین گمرک اختصاصی نیز در آینده ای نزدیک در عسلویه به بهره برداری می رسد و به این ترتیب، توافق های صورت گرفته بین وزارت نفت و گمرک، شکل اجرایی به خود می گیرد.
تفاهمنامه ایجاد گمرکات اختصاصی صنعت نفت تیر ماه سال گذشته بین وزارت نفت و گمرک ایران به امضا رسید و با گذشت یک سال، گمرک اختصاصی نفت انبار ری آماده به کار شده است.
گمرکی که به گفته وزیر نفت، سالهاست به عنوان یکی از خواسته های مسئولان و نیازمندی های صنعت نفت در سطح این صنعت مطرح بوده است.
رستم قاسمی متذکر شده که قوانین کامل گمرک در مورد گمرک اختصاصی نفت نیز اجرا خواهد شد و با تشکیل این گمرک اختصاصی، هزینه‌های پروژه‌های نفتی کاهش می‌یابد.
به گفته وزیر نفت، با تشکیل گمرک اختصاصی نفت، سرعت واردات و صادرات دو چندان می‌شود و روند توسعه‌ میدان‌های نفت و گاز نیز تسریع خواهد شد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، با به ثمر رسیدن طرح راه اندازی گمرکات اختصاصی نفت، بسیاری از کالاهای مرتبط با صنعت نفت، در حوزه صادرات و واردات از مبادی گمرکی وزارت نفت عبور خواهند کرد.
با توجه به اهمیت فعالیت های صنعت نفت و ضرورت به کارگیری قطعات و تجهیزات مورد نیاز در کوتاهترین زمان ممکن، راه اندازی این گمرک اختصاصی می تواند در بهبود روند انجام کار در صنعت نفت بسیار راهگشا باشد.
بر اساس این گزارش، ایجاد و راه اندازی گمرکات تخصصی امتیازات و مزایای بسیاری دارد که از جمله آن می توان به استفاده از نیروهای آموزش دیده، ایجاد رویه واحد در انجام تشریفات گمرکی، توجه دقیق به ارزش محمولهای خاص و جلوگیری از بیش و کم اظهاری و اعمال دقیق تر کنترل های لازم اشاره کرد.
۱ مرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۴۱
تعداد بازدید : ۷۷۳