ظرفیت پالایشگاه گاز خانگیران افزایش می یابد

ظرفیت پالایشگاه گاز خانگیران افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از الحاق بزرگترین طرح ذخیره سازی گازی خاورمیانه ( شوریجه) به این مجتمع گازی و افزایش ظرفیت تولید این پالایشگاه به روزانه ٦٥ میلیون متر مکعب خبر داد.
به گزارش ایروگنا، ناصر اسلامی با بیان این که با الحاق ذخیره سازی به مجتمع گاز شهید هاشمی نژاد، حداقل معادل تولید دو واحد به واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه اضافه می شود، گفت: ظرفیت هر واحد پالایشی روزانه ٨ میلیون متر مکعب است.

وی ظرفیت تولید کنونی پالایشگاه خانگیران را روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: به دلیل اولویت نداشتن تزریق گاز در فصل سرد سال، اوایل سال آینده تزریق گاز به مخزن شوریجه انجام و ظرفیت تولید این مخزن افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد اظهار داشت: با توجه به همجواری مجتمع ذخیره سازی گاز شوریجه با پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران و با برگزاری جلسات مختلف، بزرگترین طرح ذخیره سازی گازی خاورمیانه ( شوریجه) به این مجتمع گازی ملحق می شود.

وی هدف از این اقدام را کاهش هزینه ها و بهره گیری از ظرفیت شرکت پالایش گاز هاشیمی نژاد دانست و گفت: این امر باعث انتقال تجربیات میان همکاران می شود و فعالیت های بخش های مختلف همچون پشتیبانی، تعمیراتی و HSE در یک راستا انجام و فعالیت موازی نخواهیم داشت.

اسلامی با اشاره به اینکه ٦٥ درصد انرژی کشور از طریق گاز تامین می شود، افزود: سبد انرژی از سمت نفت به گاز در حال چرخش است و از گاز نباید صرفا به عنوان گرمایش استفاده کرد، بلکه باید با ایجاد ارزش افزوده در چرخه تولید استفاده شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از پایدارترین پالایشگاه های گازی کشور به شمار می رود، تصریح کرد: سابقه ٣٠ ساله این مجتمع گازی حاکی از این مدعا است و خوشبختانه هر سال در پایداری و تولید گاز رشد داشته است.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به تمهیدات اندیشه شده برای تامین سوخت رسانی در فصل زمستان، از هموطنان درخواست صرفه جویی در مصرف گاز را داریم.
۱۰ آذر ۱۳۹۲ ۱۷:۴۷
تعداد بازدید : ۹۸۷