زنگنه: در بنزین یورو ۴ فقط مقدار الفین زیاد است

زنگنه: در بنزین یورو ۴ فقط مقدار الفین زیاد است
در بنزین یورو۴ که هم اکنون در شهر تهران توزیع می‌شود فقط مقدار الفین کمی بیشتر است که آن هم برای سلامتی ضرری ندارد.

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه 48جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد با بیان این‌که در همه جایگاه‌های تهران سوخت پاک توزیع می‌شود به افزایش گاز خانگی اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت هنوز نهایی نشده ولی شیب آن تند نخواهد بود. همچنین فکر می‌کنم بیش‌تر از 20 درصد افزایش نداشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که شهروندان انتظار داشتندخانه شهید تندگویان به موزه تبدیل شود اما این ساختمان آسیب‌های بسیاری دیده است، گفت: آسیب دیدگی این بنا درست اما ساختمان آن خریداری شد و با نظر خانواده شهید تندگویان آن طور که بخواهند تبدیل به موزه خواهد شد.

زنگنه در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح موضوع ویژه‌خواری در پتروشیمی توسط یکی از نمایندگان مجلس، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در این زمینه قیمت خوراک پتروشیمی بود که در نهایت مجلس در این‌باره تصمیم خود را گرفت و موضوع تمام شد.

وزیر نفت همچنین گفت: طبق قراری که با شهرداری گذاشته‌ایم و قانون نیز به آن اشاره کرده است، به ازای هر مسافری که به مترو افزوده می‌شود در مصرف سوخت صرفه‌جویی به وجود می‌آید که مقرر شد هزینه این میزان صرفه‌جویی به شهرداری پرداخت می‌شود.

وی درباره سوخت پاک نیز گفت: سوختی که هم اکنون در تهران توزیع می‌شود در گازوئیل با یورو 5 و 4 پی پی ام گوگرد و در بنزین یورو 4 است. البته در بنزین یورو 4 تنها یک استثنا وجود دارد و آن الفین موجود در آن است که البته برای سلامتی ضرر ندارد.

۷ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۸۷۴