ثبت رکورد توزیع ٨٥ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در کارنامه شرکت ملی پخش

ثبت رکورد توزیع ٨٥ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در کارنامه شرکت ملی پخش
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران امسال در ١١ ماه با توزیع بیش از ٨٥ میلیارد لیتر انواع فرآورده، رکورد درخشانی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، افزود:زمستان امسال به دلیل محدودیت در گازرسانی به نیروگاهها و صنایع،کارکنان این مجموعه برای تامین سوخت مورد نیاز این بخشها و ارسال نفت سفید به مناطق سخت گذر تلاش مضاعفی داشتند.

مصطفی کشکولی اظهار کرد:امسال به دلیل کاهش ٣,٢ میلیارد مترمکعبی گاز در بخش نیروگاهی (کاهش ٩ درصدی) از ابتدای سال تاکنون به این بخش بیش از ٢٦ میلیارد متر مکعب سوخت مایع تحویل شد که پنج میلیارد و ٢٠٠ میلیون لیتر ( ٢٥ درصد) بیشتر از سال قبل است.

به گفته وی ١١ میلیارد و ٥٠٠ میلیون لیتر سوخت مایع توزیع شده در نیروگاههای کشور،نفت گاز و ١٤,٥ میلیارد لیتر دیگر نیز نفت کوره بوده است.

کشکولی گفت: امسال رشد مصرف نفت گاز در بخش نیروگاهی نسبت به سال قبل، رشد ٦٢ درصدی داشت که این مهم می تواند بیانگر حجم بالای عملیات سوخت رسانی به این بخش باشد.

٥٥ درصد رشد در تحویل سوخت مایع نیروگاهی

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: در بهمن ماه امسال تحویل گاز به نیروگاهها کاهش ٥٠ درصدی داشت و موجب شد مقدار تحویل سوخت مایع به این بخش ٥٥ درصد افزایش یابد.

وی اظهار کرد:  در هفته نخست اسفند نیز تحویل گاز به بخش نیروگاهی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ١١ درصدی داشت و موجب شد تا تحویل سوخت مایع به نیروگاهها در این بازه زمانی ١٠٤ ذرصد رشد داشته باشد.

به گفته کشکولی در یازده ماه امسال ٢٣ میلیارد لیتر بنزین، ٣٥ میلیارد لیتر نفت گاز، چهار میلیارد لیتر نفت سفید، همچنین ١٨ میلیارد لیتر نفت کوره، سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون لیتر گاز مایع و یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون لیتر سوخت هواپیما توزیع شده است.

رشد ٨ درصدی در توزیع بنزین و نفت گاز

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران رشد توزیع بنزین را در مقایسه با ١١ ماه سال گذشته یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون لیتر (هشت درصد) و برای نفت گاز نیز دو میلیارد و ٧٠٠ میلیون لیتر (هشت درصد) اعلام کرد.

وی با بیان این که تامین و توزیع مقادیر اعلام شده انواع فرآورده های نفتی(بویژه در زمستان امسال که برف و یخبندان) فشار مضاعفی متوجه مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرده بود، اظهار کرد: برنامه ریزی، استفاده از ظرفیتهای نهفته ،روحیه تلاش گروهی،همچنین بهره گیری از داتش و تجربه ، موجب شد تا گذر از این دوره با ایجاد کمترین مشکل برای مردم،انجام شود.

۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۸۶۸