با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی

با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی
قرارداد تجاری سازی دانش ایرانی تولید آمونیاک امضا شد
لیسانس بومی واحد تولید آمونیاک با ظرفیت ۲۰۵۰ تن در روز توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت مهندسی و طراحی همپا انرژی به شرکت شیمیایی لاوان اعطا شد.

، امروز دوشنبه (22 اردیبهشت ماه)  نخستین قرارداد تجاری سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک با اعطای لیسانس بومی واحد تولید آمونیاک با ظرفیت 2050 تن در روز با حضور عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت مهندسی و طراحی همپا انرژی به شرکت شیمیایی لاوان   امضا شد.

با امضای نخستین قرارداد اعطای لیسانس ایرانی واحد تولید آمونیاک، با ظرفیت 2050 تن در روز، با شرکت شیمیایی لاوان، این دانش فنی وارد مرحله تجاری سازی می شود.

 این قرارداد، دانش فنی فرآیند تولید آمونیاک را از انحصار شرکتهای خارجی در می آورد و علاوه بر صرفه جویی ارزی در مبلغ لیسانس، صرفه جویی ارزی قابل توجهی نیز در ساخت تجهیزات اصلی واحد صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، آمونیاک از فرآورده های مهم پتروشیمیایی است که تولید صنعتی آن در جهان قدمتی بیش از یک قرن دارد. آمونیاک اهمیت زیادی در صنایع شیمیایی دارد، به طوری که خاستگاه نیتروژن همه ترکیبات آلی تولیدی از آمونیاک است.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۳۵۵