سلطانی:انتخاب من باخت میرمحمد صادقی نبود هیأت رئیسه اتاق ایران روزهای سختی درپیش دارد

سلطانی:انتخاب من باخت میرمحمد صادقی نبود هیأت رئیسه اتاق ایران روزهای سختی درپیش دارد
شاید آنها که روز 25 خرداد ماه در اتاق ایران شاهد رقابت تنه به تنه پدرام سلطانی با علاء میرمحمد صادقی بودند،هرگز گمان نمی کردند این مرد جوان برنده این رقابت نزدیک باشد اما آن روز پدرام سلطانی حکم نایب رئیسی اتاق ایران را به خانه برد ونوار 33سال حضور حاج علاء میرمحمدصادقی درپارلمان بخش خصوصی را پاره کرد.

اکنون او جواز حضور در هیأت رئیسه را در دسترس دارد وحاج علاء میرمحمد صادقی که 33سال پیش کلید اتاق ایران را با حکمی تاریخی از امام خمینی (ره) گرفته بود،باید سجاده وکتاب هایش را جمع کند وکلید اتاقش را به پدرام سلطانی جوان بسپارد.


حاج علاء میرمحمد صادقی که بازرگانی ریشه دار وکارآفرینی نیکوکار است،ازاین فراز وفرودها زیاد دیده وپدرام سلطانی هم ریشه دارتر ازآن است که با این پیروزی،باد به غبغب اندازد پس بی دلیل نیست که تکنوکرات جوان،دسته گلی تهیه می کند وبه دیدار بازرگان نیکوکار می رود تا بگوید:" پایداری شما دراتاق بازرگانی ونیکوکاری شما برای ما سرمشق است."

 

نخستین تحلیل پدرام سلطانی از نتیجه انتخابات
عضو جوان هیأت رئیسه اتاق ایران در گفت و گو با "اتاق نیوز" در تشریح نتیجه انتخابات 25 خرداد ماه  گفت: دراین دوره ،رقابت از  نام ها و  افراد به سوی رقابت در برنامه ها و توانایی ها کشیده شد.


دکترسلطانی افزود: انتخاب کننده ها ،  از یارکشی و لابی کردن  روی افراد  بیشتر به گروه بندی بر اساس جریانات فکری  وظرفیت سازی  اتاق روی آورده بودند. به همین دلیل  نتایج انتخابات دور از ذهن کسانی بود  که می خواستند  انتخابات را با ترازوی دوره های گذشته مقایسه کنند. در این دوره شاهد  افزایش انسجام رای دهندگان  و فاصله گرفتن از  نگاه های شخصی بودیم. در مجموع می توان گفت  که انتخابات خوب و مثبتی بود.


عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه خاصی برای دبیرکلی اتاق مطرح است یا نه؟ تصریح کرد:  انتخاب دبیر کل در حوزه اختیارات رئیس اتاق است  و ما ترجیح می دهیم بعد از تبادل نظر با سایر اعضاء  وبا اجماع  هیات رئیسه دبیر کل  را انتخاب کنیم تا از پشتوانه  وحمایت کامل هیأت رئیسه برخوردار باشد. بنابراین فعلا از هر گونه پیش داوری و اظهار نظر بیشتر خودداری می کنم.
سلطانی با اشاره به این که رشد کیفی نحوه گزینش اعضای هیأت رئیسه باعث بالا رفتن  میزان توقعات و مطالبات هیات نمایندگان از هیات رئیسه شده است؛خاطر نشان کرد:هیات رئیسه این دوره کار سختی را پیش رو دارد. اگر نتوانیم آهنگ کار را نسبت به دوره های گذشته تسریع کنیم؛ قطعا نمی توانیم پاسخگوی مطالبات هیات نمایندگان باشیم و این باعث دلسردی اعضا خواهد شد.باید روندی را که با خوبی شروع شده با عزم و همت  دو چندان  پاسخگو باشیم.


وی در پاسخ به این سوال که از رقابت تنگاتنگی که  با میر محمد صادقی نایب رییس چند دوره اتاق ایران و از پیشکسوتان  اتاق ایران داشته است؛ چه ارزیابی دارد؟عنوان کرد: در این دوره رقابت بین کاندیداها شدید بود. طوری که غیر از انتخاب رئیس اتاق که با اکثریت آراء انتخاب شد؛ تفاوت آراء در انتخاب خزانه دار ۵ رای و در انتخاب منشی ۴ رای بود .این نشان دهنده رشد کیفی رقابت  و افزایش ظرفیت انتخاب شونده  هاست .در واقع با استناد به این آراء می توان گفت که انتخابات یک طرفه نبود ه است. معتقدم دراین دوره از اعتماد اعضای  هیات نمایندگان  اتاق ایران  نسبت به آقای میر محمدصادقی کم نشده بود زیرا رأی ایشان در این دوره برابر با رأی دوره قبل ایشان بود .اتفاقی که در این دوره افتاد این بود که بیش از ۵۰ درصد  اعضای هیات نمایندگان  تغیییر کرده  و چهره های جوانی از اتاق های شهرستان ها به هیات نمایندگان راه پیدا کرده اند. به همین دلیل رای و نظر این دسته درمقایسه با دوره های قبل از وزن بیشتری برخوردار شد.در واقع تغییر در کلیه اتاق های شهرستان ها  باعث افزایش آرای کسانی شد  که  معتقد به وجود مدیران نسل بعد در هیات رئیسه اتاق ایران هستند.


وی افزود:میرمحمد صادقی از چهر ه های ارزشمند و دارای حسن اعتماد کلیه هیأت نمایندگان اتاق ایران است.من انتخاب خود را باخت کسی  نمی دانم. این انتخاب فرصتی است  تا نسل جوان در کنار پیشکسوتان به ارایه ایده ها  وطرح ها وبرنامه های خود بپردازند.


سلطانی با یادآوری این که قبل از انتخابات برنامه های خود را به هیات نمایندگان ارایه کرده است؛ تصریح کرد: باید این برنامه ها را درفضای  تعامل و همکاری با همه اعضای هیأت رئیسه  پیش ببریم ضمن اینکه برای پاسخگویی به خواسته های هیات نمایندگان لازم است تا  چشم اندازی مشترک بین هفت نفر اعضای هیات رئیسه شکل بگیرد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۱۱
تجارت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۷۹۹