قیمت جهانی نفت با فروکش کردن تنش در خاورمیانه، کاهش یافت

قیمت جهانی نفت با فروکش کردن تنش در خاورمیانه، کاهش یافت
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، با فروکش کردن تنش ها در خاورمیانه، قیمت نفت روز چهارشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از رویترز، پس از آنکه عربستان سعودی به مبارزه نظامی در یمن خاتمه داد، قیمت جهانی نفت کاهش پیدا کرد. این در حالی است موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته میلادی نیز کمتر از انتظار افزایش یافت.

قیمت های جهانی نفت از ابتدای ماه جاری تاکنون، به دلیل تنش در خاورمیانه و ترس از کاهش شتاب تولید نفت در آمریکا، تقریبا 10 دلار افزایش پیدا کرده است.

تاجران برجسته نفت سه شنبه گذشته به رویترز گفتند، قیمت ها دوباره پایین می آیند اما بعید است با توجه به افزایش تقاضای جهانی، در سال جاری به یک حداقل جدید برسند.

لن تیلور رییس شرکت هلندی ویتول بزرگ ترین شرکت خرید و فروش نفت در جهان، گفت: احتمالا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بازار نفت شاهد یک حداقل قیمت خواهد بود، اما احتمالا قیمت، به کمتر از کف فعلی آن در سال جاری کاهش پیدا نخواهد کرد. 

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن (خرداد) در ساعت 09:42 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، 28 سنت کاهش یافت و به 61.82 دلار در هر بشکه رسید. 

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 38 سنت کاهش به 56.22 دلار در هر بشکه رسید.

بررسی های رویترز نشان می دهد، موجودی نفت آمریکا در هفته میلادی گذشته احتمالا برای پانزدهمین هفته متوالی افزایش یافته و تقریبا 3 میلیون بشکه بالا رفته است. این در حالی است که انجمن نفت آمریکا پیش بینی کرده بود که موجودی نفت این کشور در هفته میلادی گذشته 5.5 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

آمار قطعی در این زمینه امروز توسط مدیریت اطلاعات انرژی امریکا منتشر خواهد شد.
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۵۲۶