احتمال امضای تفاهمنامه با طرفهای خارجی در نمایشگاه بیستم

احتمال امضای تفاهمنامه با طرفهای خارجی در نمایشگاه بیستم
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار داشت: روند مثبت مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ١+٥ سبب ایجاد امید در داخل و بخصوص سرمایه گذاران خارجی شده است، از این رو پیش بینی می شود این امید سبب رونق بیشتر بیستمین نمایشگاه صنعت نفت شود.

عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار شانا، افزود: در صورت ایجاد زمینه مناسب در حوزه سرمایه گذاری و فناوریهای جدید در صنعت پتروشیمی در حاشیه بیستمین نمایشگاه صنعت نفت با شرکتهای خارجی مذاکرات و تفاهمنامه های مشترکی خواهیم داشت.

وی افزود: به نظر می رسد دنیا و بخصوص کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا بسیار علاقمند به حل موضوع هسته ای کشورمان هستند، از این رو امروز همه در کشور امیدوار هستیم مذاکرات ایران و کشورهای ١+٥ به نتیجه برسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به گشایشهای سیاسی در عرصه بین المللی و حضور هیئتهای تجاری خارجی در ایران طی دو سال گذشته، گفت: به نظر می رسد امسال در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تنوع و تعداد شرکتها و کشورهای خارجی نسبت به سالهای گذشته افزایش یابد، ضمن آن که آنها به امید لغو زودهنگام تحریمها در مذاکرات با طرفهای ایرانی جدی تر از قبل مذاکره خواهند کرد.

وی حضور هیئت تجاری آمریکایی را در ایران مقدمه ای برای حضور شرکتهای آمریکایی در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دانست و گفت: حضور نیروهای ورزیده و باتجربه در وزارت امور خارجه کشورمان این جرات را به ما می دهد که در زمینه حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه امسال خوشبین باشیم.

به گزارش شانا، تاکنون حدود ٦٠٠ شرکت خارجی از ٣٢ شرکت جهان برای حضور در نمایشگاه بیستم صنعت نفت ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود با توجه به شرایط موجود کشور تعداد بازدیدکنندگان خارجی افزایش قابل توجه داشته باشد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ١٦ تا ١٩ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود. تعداد مشارکت کنندگان در بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با توجه به اعمال سیاستهای فضاسازی جدید و ثبت نام حداکثری متقاضیان، افزایش نسبی نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

تعدادی از شرکتهای خارجی نخستین بار در این نمایشگاه حضور یافته اند، در این میان می توان به حضور شرکت نروژی و کشور مالزی در پاویون کشورهای آسیای جنوب شرقی اشاره کرد.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۴۱۶