افزایش 2 برابری صادرات فراورده های نفتی از بندر تجاری لنگه

افزایش 2 برابری صادرات فراورده های نفتی از بندر تجاری لنگه
644 تن فرآورده های نفتی از ابتدای سال تاکنون از بندر تجاری لنگه به خارج از کشور صادر شد که 2 برابر مدت مشابه پارسال است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت : این فرآورده ها مازوت ، نفت کوره ، قیر و بنزین بود که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.
مکی زاده افزود : در این مدت 12 هزار و 925 تن کالای غیر نفتی از این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 8 درصد افزایش داشته است.
وی گفت : 7هزار و 427 تن کالای غیر نفتی نیز به بندر تجاری لنگه وارد شد که 13 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال بود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود : از ابتدای سال تاکنون 7 هزار و 532 تن کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شد.
مکی زاده افزود : خودروی سواری ، برنج ، شکر ، گندم ، روغن خوراکی ، سویا ، میوه و تره بار ، مواد معدنی ، پارچه و الیاف عمده کالاهایی بود که به امارات متحده عربی ، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد ، صادر و یا ترانزیت شده است.
بندر لنگه بعنوان اصلی‌ترین بندر غرب هرمزگان علاوه‌ بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی ، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج‌فارس ( سیری ، لاوان ، کیش ، هندورابی ، تنب بزرگ و کوچک و بوموسی ) تبدیل کرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیر نشین‌های امارات متحده عربی از جمله دبی - شارجه از ویژگیهای بندرلنگه است .
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۹۰۴