سناتور آمریکایی خواستار پایان تحریم‌ صادرات نفت شد

سناتور آمریکایی خواستار پایان تحریم‌ صادرات نفت شد
یک سناتور ارشد آمریکایی در اظهاراتی از دولت آمریکا درخواست کرد که تحریم‌ها بر صادرات نفتی را لغو کند زیرا این مسئله هم به نفع آمریکا و هم در راستای منافع همپیمانان این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از فارس، یک سناتور ارشد آمریکایی در اظهاراتی از دولت آمریکا درخواست کرد که تحریم‌ها بر صادرات نفت را لغو کند.

به گزارش «بیزنس استاندارد»، سناتور «لیزا مورکوفسکی» در اظهاراتی خواستار لغو ممنوعیت آمریکا بر صادرات نفت شد و گفت: لغو ممنوعیت صادرات نفت، منافع زیادی برای کشور ما دارد که شامل: شغل‌های بیشتر، درآمدهای بیشتر، تولیدات بیشتر، امنیت بیشتر و اهرم دیپلماتیک بیشتر در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی ادامه داد: شما مجبور نیستید که فقط به حرف‌های من اکتفا کنید، شما می‌توانید به لیست رو به رشدی از کارشناسان و تحقیقاتی که با تحلیل‌های من موافق هستند، نگاهی بیاندازید.

مورکوفسکی که رئیس یکی از پنل‌های انرژی سنا است، گزارشی تحت عنوان «ارائه کمک‌های حیاتی: اجازه رسیدن محموله‌های نفتی به همپیمانان آمریکا را بدهید» منتشر کرد و استدلال کرد در حالیکه کنگره تلاش می‌کند تا ممنوعیت صادرات را لغو کند، دولت آمریکا نیز اختیار دارد تا اجازه صادرات بیشتر نفت را بدهد.

این سناتور آمریکایی تصریح کرد: گزینه صرف خرید نفت آمریکا، امنیت انرژی کشورهایی چون لهستان، بلژیک، هلند، هند، ژاپن و کره جنوبی را حتی اگر واقعاً محموله‌ نفتی واقعاً رد و بدل نشود، تقویت می‌کند.

رئیس کمیته منابع طبیعی و انرژی سنا مدت‌ها است که بر پایان ممنوعیت بر صادرات نفت خام تأکید دارد. در یک جلسه استماع، قانون ۲۰۱۵ تأمین و توزیع انرژی که مورکوفسکی آن را نوشته است، مورد بررسی قرار گرفت. این لایحه صادرات تمامی اشکال نفت خام و میعانات تولید شده در آمریکا را مجاز می‌‌داند.

طبق این گزارش، در سال ۲۰۱۲، هند حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز تولید کرد اما بیش از سه برابر این مقدار را وارد کرد.

برآورد می‌شود که کشور هند ۷۶ درصد از نیاز نفت خام خود را وارد می‌کند و ۶۹ درصد از واردات نفت خام این کشور از خاورمیانه تأمین می‌شود. در سال ۲۰۱۴، روزانه هزار بشکه نفت در روز از ایران به هند وارد شد.

در سال ۲۰۱۴، آمریکا حدود ۹۰ هزار بشکه از فراورده‌های پالایش شده در روز را از هند وارد کرد.

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۵
تعداد بازدید : ۵۱۹