تأخیر دوباره در توزیع بنزین یورو۴ در دو کلانشهر

تأخیر دوباره در توزیع بنزین یورو۴ در دو کلانشهر
تولید بنزین یورو۴ در پالایشگاه آبادان یک بار دیگر با تأخیر مواجه شد تا بر همین اساس توزیع این فرآورده نفتی مرغوب در کلانشهرهای اهواز و شیراز هم بر خلاف وعده وزارت نفت به تعویق بی‌افتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اوپکس به نقل از  تسنیم ، سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده بود: قبل از اتمام خردادماه بنزین یورو۴ در پالایشگاه آبادان به تولید می‌رسد و امکان توزیع این بنزین در شهرهای اهواز، آبادان و شیراز فراهم می‌شود. اما علی‌رغم این وعده طبق اعلام وزارت نفت بنزین یورو ۴ در پالایشگاه آبادان پایان تیرماه تولید خواهد شد.

فاز سوم پالایشگاه آبادان، شامل واحدهای کت‌کراکر، الکیلاسیون، ایزومریزاسیون، واحد بازیافت اسید، واحد شیرین‌سازی بنزین، واحد تولید گوگرد، واحد شیرین‌سازی گاز مایع، واحد خالص‌سازی پروپیلن، واحد تصفیه پساب و واحدهای یوتیلیتی می شود.

تولید بنزین پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه، از ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر کنونی به ١٢ میلیون و ۵٠٠ هزار لیتر در روز خواهد رسید. با تکمیل این  طرح علاوه بر افزایش ظرفیت، کیفیت فرآورده‌های نفتی نیز به یورو۴ و ۵ ارتقا خواهد یافت.

طرح افزایش ظرفیت و کیفیت تولید پالایشگاه آبادان در سه فاز پیش‌بینی شده بود که فاز اول آن در سال ٩٠ و فاز دوم نیز در سال ٩١ راه‌اندازی شد.

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۷۶۰