ضریب ایمنی خط لوله دوم سراسری افزایش یافت

ضریب ایمنی خط لوله دوم سراسری افزایش یافت
عملیات تعویض پوشش خط لوله دوم سراسری در منطقه پنج عملیات انتقال گاز با استفاده از آخرین استانداردهای روز دنیا انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز در این رابطه به خبرنگار گفت: این پروژه از ابتدای اردیبهشت ماه امسال و در محدوده مرکز بهره برداری خطوط لوله فراشبند آغاز شد و بر اساس برنامه زمانبندی به پایان رسید.

حمید خدری افزود: عملیات تعویض پوشش این خط لوله با استفاده از مواد پلی یورتان دو جزئی و به طول تقریبی یکهزار متر (ناپیوسته) در نقاط آسیب دیده انجام شده است.

وی یادآور شد: در  نقاط معیوب (شناسایی شده)، حفاری، عایق کاری، سندبلاست، ایجاد پوشش جدید، خاکریزی و ایجاد گرده ماهی صورت گرفته است.

به گفته وی، این عملیات علاوه بر بالابردن ضریب ایمنی در افزایش طول عمر مفید این خط لوله نیز موثر خواهد بود.

خدری، ضمن تشکر از کارکنان معاونت مهندسی و خدمات فنی، واحد حفاظت کاتدیک و مرکز بهره برداری خطوط لوله فراشبند تصریح کرد: اجرای پروژه تعویض پوشش و ردیابی و حذف تمام نقاط آسیب پذیر خط لوله دوم سراسری، باعث پایداری در انتقال گاز پالایشگاه فجرجم می شود.

به گزارش شانا، منطقه پنج عملیات انتقال گاز به عنوان یکی از مناطق ١٠ گانه شرکت انتقال گاز ایران، زنجیره میانی بخش بالادستی (پالایشگاه های پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان) و بخش پایین دستی (شرکتهای گاز استانی) محسوب می شود که با انتقال ٧٠ درصد گاز کشور از این مبادی به نقاط مصرف، عنوان گلوگاه را به خود اختصاص داده است.

این منطقه با برخورداری از چهار هزار و ٢٠٠ کیلومتر خط لوله و ١٢ تاسیسات تقویت فشار گاز، سال گذشته ١٣١ میلیارد مترمکعب گاز را به مراکز مصرف منتقل کرد.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۵۸۷