تولید روزانه نفت لیبی به حدود ٤٠٠ هزار بشکه رسید

تولید روزانه نفت لیبی به حدود ٤٠٠ هزار بشکه رسید
وزیر نفت دولت خود خوانده لیبی مستقر در طرابلس از تولید کنونی روزانه ٤٠٠ هزار بشکه ای نفت خام لیبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاریرویترز از طرابلس، ماشاالله زوای اعلام کرد که قطعی برق تولید نفت خام لیبی را تحت تاثیر قرار نداده است.

مقامهای لیبیایی هفته گذشته بزرگترین مجتمع فولاد لیبی را به دلیل کمبود برق پس از حمله و نبود قطعات یدکی و همچنین نقص فنی در نیروگاه، تعطیل کردند.

بخش عمده تولید نفت خام در شرق لیبی به دلیل کمبود برق هفته گذشته گاه و بیگاه قطع می شد.

تولید نفت خام لیبی پیش تر از سوی منابع صنعتی روزانه ٤٠٠ تا ٤٥٠ هزار بشکه اعلام شده است، که این مقدار یک سوم رقمی است که لیبی پیش از سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال ٢٠١١ تولید می کرد.

لیبی در سال ٢٠١١ پیش از سرنگونی رژیم دیکتاتوری معمر قذافی، روزانه یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه نفت خام تولید می کرد، در حالی که تولید کنونی این کشور عضو اوپک به کمتر از نصف این مقدار رسیده است.

لیبی، یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هم اکنون صحنه اختلافها میان دو دولت رقیب است، دولتی که در مجامع بین المللی و از سوی سازمان ملل متحد پذیرفته شده، در شرق مستقر شده و دولت دیگر که اعلام خودمختاری کرده است، طرابلس، پایتخت پیشین لیبی را در دست دارد.

لیبی موفق نبوده است تولید خود را به حال عادی بازگرداند زیرا عواملی مانند حمله شبه نظامیان مخالف دولت پذیرفته شده در سازمان ملل به پایانه های نفتی برای به دست گرفتن کنترل آنها، در حالی که تولید از میدانها و خطوط لوله نفتی این کشور مورد حمله قبایل محلی، افراد جویای شغل و اعتراض کارکنان صنعت نفت به دستمزدهای خود متوقف می شود، مانع کار دولت بوده است.

لیبی پس از حمله شبه نظامیان به بزرگترین پایانه نفتی این کشور عضو اوپک در آفریقای شمالی در دسامبر ٢٠١٤ در ٢ پایانه صادرات نفت خام این کشور وضع فوق العاده اعلام کرد.

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۷
تعداد بازدید : ۹۲۴