فرجالله معماری رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران، در یادداشتی بر چابک شدن لجستیک ملی برای توسعه صادرات تاکید کرد.
ایران در چهارراه شمال جنوب و شرق و غرب قرار دارد، اما ناکارآمدی لجستیک هزینه تولید و صادرات را سنگین کرده است.
زمان ترانزیت کالا در ایران حدود دو تا سه برابر رقبای منطقهای است؛ وضعیتی که سهم کشور از بازارهای جهانی را محدود ساخته است.
توسعه حملونقل ریلی، هوشمندسازی گمرکات و سرمایهگذاری مشترک در مراکز لجستیک، میتواند تجارت ملی را به سطحی رقابتی برساند.
تا زمانی که لجستیک ملی چابک نشود، صادرات بر سکوی پرتاب نمیایستد؛ لجستیک ستون پنهان رقابت است، یا قدرت میآفریند یا فرصتها را بر باد میدهد.