تحلیلهای بازار نشان میدهد که استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG) بهعنوان سوخت دریایی تا سال ۲۰۳۰ حداقل دو برابر خواهد شد.
این رشد ناشی از تشدید مقررات زیستمحیطی بینالمللی، افزایش ظرفیت عرضه LNG و پذیرش روزافزون این سوخت پاک توسط شرکتهای کشتیرانی است.
سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) با اجرای استانداردهای سختگیرانه انتشار گازهای گلخانهای، کشتیها را به سمت سوختهای کمآلاینده سوق میدهد و LNG با انتشار کمتر گوگرد و ذرات معلق، جایگزین مناسبی محسوب میشود.
توسعه زیرساختهای سوختگیری LNG در بنادر کلیدی جهان مانندسنگاپور، چین و هلند دسترسی به این سوخت را آسانتر کرده است.
همچنین افزایش تولید LNG در پروژههای بزرگ صادراتی در آمریکا و قطر احتمال کاهش قیمت این سوخت و جذابتر شدن برای شرکتهای دریایی را افزایش میدهد
انتظار میرود تعداد کشتیهای مجهز به موتور LNG از ۷۸۱ فروند فعلی به بیش از ۱۴۰۰ تا سال ۲۰۳۰ برسد حجم سوختگیری LNG از ۴ میلیون تن در ۲۰۲۵ به ۱۵ میلیون تن در ۲۰۳۰ افزایش یابد