پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری در بستر نمایشگاه پایین‌دستی نفت

پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری در بستر نمایشگاه پایین‌دستی نفت
نایب رییس شورای سیاست‌گذاری اولین نمایشگاه صنایع پایین‌دستی نفت گفت: بر اساس برآوردها، ‌امکان صادرات ۱۰ میلیارد دلار در بستر این نمایشگاه برای شرکت‌های ایرانی وجود دارد.
«مجتبی اسلامی» امروز(شنبه) در نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پایین‌دستی با اشاره به اینکه در نمایشگاه نفت که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود به دلیل تعدد متقاضیان، امکان جانمایی وجود نداشت، ‌افزود: از همین رو نیمی از متقاضیان امکان حضور نداشتند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم کشورهایی که متحد استراتژیک ایران به شمار می‌روند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

اسلامی افزود:‌ بر اساس برآوردها، ‌امکان صادرات ۱۰ میلیارد دلاری در بستر این نمایشگاه برای شرکت‌های ایرانی وجود دارد.

همچنین در ادامه این نشست، «محمد ناصری» رییس شورای سیاست‌گذاری اولین نمایشگاه صنایع پایین‌دستی نفت با بیان اینکه بخش خصوصی وارد میدان شده است، ‌ادامه داد: ‌این نمایشگاه در تلاش است تا بستری برای حضور و معرفی شرکت‌های فعال در تولید، توزیع، ‌خدمات فنی – مهندسی و دانش بنیان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت همواره پشتیبان ساخت داخل بوده است، افزود:‌ در حال حاضر، ‌بخش اعظمی از قطعات مورد نیاز نفت توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.

ناصری تاکید کرد:‌ وضعیت ساخت داخل در حوزه نفت به گونه‌ای است که می‌توان به حضور در بازارهای بین‌المللی توجه کرد و تلاش این نمایشگاه نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز ایران عظیم است و ستون فقرات اقتصاد کشور به شمار می‌رود، گفت: شرکت‌های بین‌المللی توانمند، بخش خصوصی ایران را می‌شناسند.

رییس شورای سیاست‌گذاری اولین نمایشگاه صنایع پایین‌دستی نفت تاکید کرد: در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، ‌پالایش و پتروشیمی از ۲ هزار متقاضی، تنها ۱۲۰۰ شرکت امکان عرضه دستاوردهای خود را داشت بنابراین نمایشگاه پایین‌دستی نفت می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت‌هایی باشد که در نمایشگاه حاضر نبودند.

این نمایشگاه قرار است ۱۳ تا ۱۶ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.
۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۴۰
ایرنا |
تعداد بازدید : ۶۳۸