مشکل نفتکش‌های ژاپن و چین برای حمل نفت ایران

مشکل نفتکش‌های ژاپن و چین برای حمل نفت ایران
بلومبرگ طی گزارشی مدعی شد تحریم‌ های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران موجب بروز مشکل برای نفتکشهای ژاپن و چین برای حمل نفت ایران شده است.
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ کارشناسان انرژی بر این باورند که حتی در صورتی که ایران بتواند مشتریان جدیدی برای نفت صادراتی خود بیابد تحویل نفت به این مشتریان به آسانی انجام نخواهد شد.

ایران چهارمین ناوگان بزرگ نفتکش های جهان را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش شرکت‌های بیمه چین و ژاپن نیز که تا کنون به نفتکشهای حامل نفت ایران پوشش بیمه می‌فروختند از محدود‌تر شدن امکاناتشان بر اثر تحریم‌های اتحادیه اروپا خبر داده‌اند. مقامهای بزرگترین شرکت‌های بیمه کشتی‌ های باری در ژاپن و چین اعلام کردند تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه ایران به طور غیر مستقیم فعالیت ‌های تجاری آنها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شرکتهای ژاپنی و چینی پوشش بیمه نفتکشهایی را که در آب های آزاد رفت‌ وآمد می‌کنند از گروه بیمه بین‌المللی پی‌ اند آی خریداری می کنند.  این گروه بیمه بین‌المللی که مقر اصلی آن در لندن است از 13 شرکت یا زیر مجموعه تشکیل شده که 95  درصد از کل نفتکشهای جهان را بیمه می‌کند.

مقامهای شرکت پی‌اند آی اعلام کردند تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه ایران که شامل منع خرید و حمل و نقل نفت ایران، فروش پوشش بیمه به نفتکشهای حامل نفت ایران و مشارکت در امور مالی مربوط به خرید و فروش نفت ایران می‌شود بر واردکنندگان آسیایی نفت ایران هم تاثیر خواهد گذاشت.

چین ژاپن و هند بزرگترین وارد کنندگان نفت ایران هستند و حدود 45 درصد از نفت صادراتی ایران به این سه کشور فروخته می‌شود.

۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۶:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۰۵۶