افزایش 2 برابری صادرات فراورده‌های نفتی از بندرلنگه

افزایش 2 برابری صادرات فراورده‌های نفتی از بندرلنگه
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: فرآورده‌های نفتی صادر شده از طریق این بندر به خارج کشور با 1707 تن، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 2 برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج‌فارس، محمود صابری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فرآورده‌هایی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده شامل مازوت، نفت کوره، قیر و بنزین بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 220 هزار و 43 تن کالا در بندرلنگه، تخلیه و بارگیری شده است، افزود: طی 4 ماهه سال جاری 117 هزار و 520 تن کالای غیرنفتی از این بندر به خارج کشور صادر شده و 54 هزار و 991 تن کالای غیرنفتی به بندرتجاری لنگه وارد شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به اینکه طی همین مدت زمان نیز 36 هزار و 711 تن کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شد، اظهار کرد: خودرو، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی بود که به امارات متحده عربی، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

صابری گفت: 1609 فروند شناور در چهار ماه سال جاری به این بندر تردد داشته که در بخش شناورهای بالای 1000 تن رشد 34 درصدی را شاهد بودیم. همچنین جابه‌جایی مسافر در مسیر دریایی بندرلنگه به مقصد بنادر جنوبی حوزه خلیج فارس در مدت چهارماه 20 هزار و 424 نفر سفر بوده است.

وی در خصوص تخلیه و بارگیری TEU 40 کانتینر در این بندر عنوان کرد: از اول سال تاکنون، عملیات کانتینری نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.

صابری افزود: بندرلنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر غرب هرمزگان علاوه‌ بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه، این بندر را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.

۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۶۷۳